Det blir en look-alike i påsk!!

När man är vuxen får man inte göra vissa saker för då anses man vara lite crazy. Men jag är helt med på Milles idé om att vi ska klä ut oss till kycklingar och sjunga Gullefjun. Inte för att vi är ute efter pengar utan för att det är enormt lattjo och göra annorlunda saker. Tänk scenariot att vi ringer på dörrarna här på Blåsbo och sjunger. De kommer att minnas oss för livet. Små söta barn kommer hela tiden men vuxna??? Nu sjunger vi väldigt bra och har de tur kan de bli lite extra bonus i form av ett par låtar till. Barn är livet, det är lycka. Här på gården finns det massa sötnosar. Vi hade mysigt idag när vi satt i sandlådan och sjöng för barnen. Visserligen grät barnen lite men det kan knappast vara på grund av vår sång, det måste ha varit hunger det handlade om. Påskmust och ballerinakakor i sandlådan det är livskvalité! Lotta P och Nelly dök upp och  joina oss i sandlådan. Min dotter försvinner som en avlöning vissa mornar. Men det är bra det att hon inte ska sitta med sin mamma hela tiden. Frigörelsen pågår för fullt, fast det går lite väl snabbt kan jag tycka. Jag kan naturligtvis inte göra någonting åt det, det är bara att gilla läget som Ledin säger.

Påsk är en högtid som jag alltid ser fram emot. Vetenskapen att våren och snart sommaren är på g. Kvällarna är ljusa, alla människor börja titta ut. Fler människor promenerar och cyklar. Alla klär av sig mer och mer. Det är positivt i vissa lägen :-) Det bästa är ändå att nu är det tio veckor kvar i skolan. Tommy och jag ska träffa handledaren i morgon och få tips och råd. Därefter fortsätter vi med vår uppsats som är inriktad på tröst- och tvångsshopping. Det blir tio tuffa veckor men nu är det bara att bita ihop för snart är jag klar. Ska nog fanimej slå till med galej då!

Peace folks!!!

Tre positiva ting som har hänt idag:
1) påskmust och ballerina i sandlådan
2) mysigt med alla barnen
3) påsk i sikte med en långledighet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0