Normer och värderingar är kasst!

Herregud vilket land vi lever i när det gäller normer och värderingar. Det är livsfarligt att sticka ut. Avundsjuka är ett svenskt fenomen. Ingen ska vara mer än någon annan här i Sverige. Alla människor har olika kvaliteter. Idrottsmän, politiker, fotomodeller, genier, konstnärer med mera, listan kan göras oändligt lång. Vi ska glädjas åt allas framgångar och inte vara avundsjuka och missunnsamma. När jag säger att jag avundsjuk är jag inte missunnsam. Berättar någon exempelvis om en fascinerade resa den har gjort är det väl inte konstigt att man säger att man är avundsjuk men missunnsam? Sen ska vi i Sverige leva efter normer och värderingar. Jag träffade ett lesbiskt par i fredags. Vi hade en intressant konversation. De är rädda för att visa sin kärlek öppet. HERREGUD vi lever väl fan inte på stenåldern? Ska de välja att leva ihop med varsin man för att samhället vill det? Jag blir fan förbannad. Vi ska vara hetero, vi ska inte sticka ut, vi ska leva ihop med en jämnårig. Går jag ut på krogen är jag för gammal, är man för trevlig är inte det bra, är man en otrevlig är inte det heller bra. Träffar jag  en ung kille får man en stämpel, träffar jag en äldre man får man oxå en stämpel. HUR FAN SKA MAN VARA FÖR ATT BEHAGA SVENSKAR? De är då den där avundsjukan kommer. Har inte folk nå liv? Många människor lever genom andra människor för att det inte händer något i deras egna liv. Sen det är skitsnacket. Vad är skitsnack egentligen? Är det fakta? Är det vad man tror? Varför uttala sig om något man inte vet. Framför allt gillar jag inte en person finns det väl ingen anledning att umgås med denne. Jag är väl ingen barmhärtig samarit heller. Orkar fan inte lägga energi på människor och deras jävla kommentarer MEN GUD VAD JAG SVÄR... sorry folks :-) Jag blir såååå trött bara. Folk som har åsikter om mig kan kontakta mig om de vill har mer info istället för att skapa en bild. Efter att ha läst på löpsedeln idag om Emilio Ingrosso, han funderar på att lämna ut allt om sitt äktenskap och liv. Självklart finns det två sidor. Tänk om jag skulle lämna ut allt med folks beteende och kommentarer? Oj oj oj, det skulle skaka om rejält?. katjing!

image42 Undrar hur Jesus såg ut egentligen? Han var i alla fall en klämmig kille som ville alla väl! Han delade med sig av det mesta :-)

Tre positiva ting som har hänt idag:
1) superbra film The Holiday, en riktigt romantisk film
2) slappardag
3) påskmust hos Sussi

Kommentarer
Postat av: Lena Forsberg

Ja men hur rätt är inte det du skriver, det är aldrig bra, man är aldrig normal nog!
Ganska skönt att leva och bo i Turkiet där folk inte bryr sej så mycket om ålder bla.Vad gör det att mannen jag är gift med år 10 år yngre. Det är ju toppen tycker jag! Man lever här och nu och är happy me det! Våren har kommit och vi har varmt och skönt!!
Kram

2007-04-09 @ 20:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0