Otrohet - en svensk folksjukdom

Iväg till skolan och träffade Humle, Vi fick en del gjort idag. Träffade Molly, vi drog ner på stan för hon ville klippa sig. Därefter åkte jag till IKEA med Marie.

Idag känns det nästan som alla är otrogna. Oavsett om de har ett nytt förhållande eller ett längre förhållande. Otroheten har funnits i alla tider. Men är det mer tillgängligt nu? Är det så att Internet och sms påverkar till otrohet? Visst är det tillgängligt med sms nuförtiden. Att sms:a ett par gånger om dagen till någon annan, med diverse sexerbjudanden, det är väl i alla fall otrohet. Inte skulle jag vilja att min partner satt och sex-smsade till någon annan tjej. Vissa rättfärdigar sig själva och tycker att det är ok att messa, för det har inte skridit till handling.  Samtidigt som många män och kvinnor porrsurfar när partnern inte är hemma eller sover. Webbsex är mer och mer vanligt. Men vad säger kvinnan/mannen om det då? Då kan man väl lika bra köra med öppna kort? Vem fasen vill att ens partner ska skicka massa sexsms till andra tjejer? Inte jag i alla fall. Har jag ett förhållande så är det vi. Annars kan jag lika bra vara singel. Alla tycker väl olika om att vara otrogen. Alla åldrar är otrogna, kvinnor som män, det spelar ingen större roll. Är människan på väg att bli mer egoistisk? Så fort det blir lite tråkigt i ett förhållande ska vissa "fulköra" (som grannen säger). Vad går då gränsen vid otrohet? Vem kan svara på det egentligen?

De som är upptagna och har en affär på sidan om då? Är det tal om att vara känslokall? Eller ska det skyllas på diverse ursäkter att det är legalt att vara otrogen? Min man/fru förstår mig inte, Vi har inget sexliv eller hon/han förförde mig!


Det tycker jag är bullshit, alla som ger sig in i ett förhållande har väl ett ansvar. Kommer parterna överens om att det är ok är det en sak. Jag tror dock att det är väldigt ovanligt. Hur känns det att komma hem efter att ha varit otrogen? Titta sin partner i ögonen? Går det att spela teater? Eller är det så som jag antydde tidigare, känslokallt och egoistiskt. Är inte mannen/kvinnan rädd att otroheten ska komma fram? Det behövs bara ett telefonsamtal så är det kört! Det kan ske om den otrogne inte visar respekt mot den personen den träffar. Respekt är att svara på sms, ringa ett samtal och säga att det är över i stället för att strunta i och höra av sig. Framförallt om det handlar om att ha ett långt förhållande med någon på sidan om. Tro mig, jag vet hur det funkar??..   man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad? RESPEKT heter det visst!!!

Äntligen, Grey´s :-)

Tre positiva ting som har hänt idag:

1) Paola, Tommy och jag klarade inlämningsuppgiften
2) köpte utemöbler, TACK MARIE FÖR HJÄLPEN!
3) super att Lottas ögonoperation gick bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0