Släkten är värst!

Humle och Dumle tog en liten tur till Eskilstuna för att träffa handledaren. Humle mådde inge vidare idag så det vart en kort skoldag. Nu funkar min cykel igen, kommer aldrig mer att köpa en b-cykel, den är urkass, ska nog köpa en ny snart! Iväg till mäklaren som ska deklarera åt mig. FAN vad man ska betala :-(

Släkten är värst och visst är det så. Varför ska man umgås med släkt som suger energi? Bara för att man är släkt? BULLSHIT! Det viktiga i livet är att umgås med människor som tillför mig energi, som ger och tar. Systrar, mammor, pappor, kusiner m m är lika mycket värda som vänner. Mina föräldrars generation tillhör nog den bittra generationen. Att livet inte blev bättre! Jämt ska man ha dåligt samvete för man inte ställer upp. Herregud, hur mycket tid finns det? Måste man alltid ställa upp för man är barn? Vi har hög arbetslöshet i Sverige. Anställ flera inom hemtjänsten och äldrevården. Dessa kan hjälpa de äldre. Sjävklart vill inte de äldre ha vem som helst som hjälper till. Utan de ska ge de stackars barnen dåligt samvete. Usch jag vill inte bli sån... jag går gåshud!!! Sen det här att det ska ringas flera gånger i veckan.. Vem har sagt att man måste prata med sin mamma i telefon varje dag? Finns det lag på det?

Jag har en dotter som jag kommer ge allt till. Sjävklart vill jag att hon ska ha det bra här i livet, kunna ta vara på sig själv. Jag vill aldrig ge henne dåligt samvete för att jag  kanske får tråkigt när jag blir pensionär!!!

så......

JAG VÄGRAR OCH BLI BITTER...... visst är den en bra tanke people? Jag tycker vi bestämmer det att ingen utav oss ska bli bitttra...............

Tre positiva ting som har hänt idag:
1) vädret
2) min cykel funkar
3) ny telefon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0