Det va en gång en liten rulta, ja en rulta som bodde på landet och Lotta hette hon, hon ville gärna leka me sina vänner!

Äntligen börjar mina promenader ge resultat! Jag är nog bland de få tjejer som inte väger mig, jag har inte ens en våg. Är det någon annan tjej som inte har en våg? Herregud, vissa väger sig var och varannan dag. Bättre att känna på kläderna när det har hänt nå. Men jag glömde, det är utseendefixerat och viktfixerat överallt!! Jag är i alla fall glad att jag har tappat några kilon bara av promenader i tre-fyra månader.


image267

Rulta

image268

Lite smalare

Sen facket vad är det för organisation egentligen? Jag tog min examen i juni 2007 och hade inte avsikt för att studera vidare, jag vill ut i arbetslivet. Människor får alltså inte gardera sig med att söka fortsatta studier för då får de ingen ersättning. Utan det ska vara ett klart NEJ till fortsatta studier. Vill jag fortsätta studera får jag ingen ersättning från facket (har inte fått en spänn under hela sommaren) i stället ska jag gå helt arbetslös och få stämpla fast jag vill plugga halvtid och jobba halvtid. Facket skulle tjäna in en halvtidsersättning på mig. Men NEJ, det funkar inte. Ensamstående mamma som jag är vill jag veta hur pengarna rullar in varje månad. VEM FAN HAR TAGIT DET HÄR BESLUTET???? URSÄKTA MIG REINFELDT....... hur ser motiveringen ut till det här beslutet?????

Tre positiva ting som har hänt idag:

1) promme
2) sorterat
3) "prisa Gud här kommer skatteåterbäringen"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0