Hur är det med supportrar egentligen?

Drog med Jörgen på VSK-Umeå, Det har visserligen inte gått så bra för VSK den sista tiden. Men det är alltid lika trevligt och gå på fotboll. 20 killar springandes i shorts, det kan jag lätt lägga 50 spänn på :-). Framförallt en av spelarna, honom gör det inte ont och titta på, vilket ögongodis!!!!!!

Förena nytta med nöje idag, umgås med Jörgen, kolla fotboll, killar med mera. Det såg jäkligt mörkt ut för VSK men de gick in och avgjode i slutminuterna och vänder underläge 0-2 till vinst 3-2. Alltid lika kul när det går bra för våra lokala lag. Jag kan inte låta bli och reflektera över människor som sitter på läktaren, inte för att jag lägger energi på dem. Men vuxna människor som beter sig som barn med kommentarer till spelare och domare. Jag blir mörkrädd och dessa människor ska vara förebilder. Det har med sina barn och sitter och skriker både det ena och det andra. Undrar om de aldrig har hållt på med lagsport? Alla har väl missat en passning i sina dagar och gjort misstag under matcher. VSK har spelat dåligt och självförtroendet är inte på topp, det har vi alla upplevt som har hållt på med lagsporter. Herregud människor i min ålder, jag skäms när jag hör deras kommentaret. Stackars satar!!!

Tre positiva ting som har hänt idag:

1) ögongodis, slurp....
2) promme med Lotta P
3) trevliga samtal med många vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0