Jag gillar tjuren Ferdinands livsfilosofi

Tänk att hjärnan har en såna fantastiska funktioner. Visst är det ganska häftigt? Jag blir mer och mer lyrisk när jag tänker på hjärnans alla funktioner. Fan hjärnans funktioer är mega. Här står det i alla fall på svenska. Det är värre när det står "Frontala medio-ventrala associationscortex".....


image275

Det blir svårt om jag ska rita av hjärnan på tentan men ärligt så tror jag att jag slipper det!


image277

och som alltid när jag ska åka till skolan är jag så här glad. Det kan grannarna intyga, så fort det vankas skolarbete så fullkomligt strålar jag av energi...... Sara och jag gick igenom alla instuderingsfrågor om hjärnan och vi var överens om att det här fixar vi. Det är skönt för nu har jag ingen press den här tentan gör jag för det är bra att få in poängen och det är allmänbildande..

image278

Jag har mitt äppelträd som jag står under och tjuren Ferdinand har sin korkek. Visserligen luktar både han och jag på blommor och är lyckliga. Vissa likheter kanske vi har. Vi kanske ska stanna under våra träd och inte utsätta oss för faror här i livet..... För vi sitter ändå där och är "såååå lyckliga"

Tre positiva ting som har hänt idag:

1) tror jag hade telepati med Reinfeldt
2) känns bra med tentan
3) cykeltur




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0