Jag har läst Paulo Coelho och jag är såld!

Marianne och jag tog en promme och kollade på deras eventuella nya hus i Stallhagen. Sen gick vi hem till hennes man som lagade mat. Där serverades lax med en god sallad. Jag vart "lite" orolig när Marianne gick in i köket, fast hon är en jäkel på att skära sallad. Bara hon låter bli spisen blir jag glad. Vid ett tillfälle pratade jag med hennes man i telefon, då skrek han "vänta, det brinner i köket".... Marianne lagade mat MEN jag tycker om dig ändå, sweetheart..

Jag gillar Coelhos böcker, för varje bok jag har läst vill jag bara läsa mer. Jag kan varmt rekommendera dessa böcker:

Elva minuter -  är en gripande roman om kärleken och sexualiteten som ett medel för att förstå och utforska sig själv och därigenom nå fram till ett sensuellt, känslomässigt och andligt uppvaknande.

Allkemisten -
är den magiska historien om Santiago, en andalusisk herdepojke som följer sin dröm om att finna en av världens dyrbaraste skatter. Från sitt hem i Spanien reser han till marknaderna i Tanger och genom Egyptens öken till ett livsavgörande möte med alkemisten. Historien om de skatter som Santiago finner på sin väg lär oss den viktigaste av alla visdomar: att lyssna till sitt hjärta, att förstå tecknen på livets väg och framför allt att följa sina drömmar

och nu läser jag "vid floden Piedra satte jag mig ned och grät" den är inte så deprimerande som den låter!

Tre positiva ting som har hänt idag:

1) fika med Nelly, Elliott och Maria
2) promme
3) kvällsmat med Marianne och Pelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0