Killar & kommentarer :-)

Jaha då slöt vi upp och tog en reunionkväll hemma hos mig. Det blev lite musikgissning (vilken skräll :-), sen kilade vi iväg till ett proppfull Kåren. Det är en guldgruva på kåren så mycket positiva kommentarer som jag får där får jag aldrig någon annanstans. Dum vore jag väl om jag inte tar ett besök dit då och då? Det är upplyftande. Vissa killar har antingen grönstarr eller som vi alla vet så smörar dem. När det gäller och tippa åldern är unga killar skitkassa. Men vad gör det :-) jag blir yngre och yngre när jag går dit. Någon stackare tippade på 32 (psst han hade glasögon). Nåväl fyra killar som pluggar till flygtekniker var överens att de ville ta mig till stjärnorna..... en kille tyckte jag verkade vara en player (då skrattade jag en halvtimme)... sen var det någon som tyckte jag hade jagat honom HA HA HA HA önsketänkade....he he he... en kille skulle kunna tänka sig att vara ihop med mig. ALLTSÅ SUMMA SUMMARUM: Kåren är en guldgruva för självförtroendet. Häng me vetja :-)

image284
Hela ligan är samlad

image285
Bodas dök upp en sväng

image286
och Lotta P förstås

image287
Paola leker bäver

image288
Jag blandar drinkar

image289
Jag är tävlingsledare

image290
Annika och Camilla

image291
Undrar vad Paola gör?

image292
Dance with me :-)

Här kommer en rolig historia:

"Per och Erik var tvillingar. Per ägde en gammal skabbig eka. Det råkade sig så att Pers båt sjönk samma dag som Eriks fru dog. Några dagar senare mötte en snäll gammal dam Per, men misstog honom för Erik.
Hon sa: "Jag är hemskt ledsen att höra om din förlust, det måste kännas förfärligt."

Per trodde att damen menade hans båt och svarade: "Nja, det var väl inte så farligt. Faktum är att jag är ganska glad att slippa henne. Hon var genomrutten från första början. Underdelen var alldeles sönderriven och hon luktade som en gammal död fisk. Hon läckte hela tiden och hade en stor spricka baktill och ett präktigt hål framtill. Varje gång jag använde henne blev hålet större och hon läckte mer och mer. Jag antar att det som till sist gjorde slut på henne var att jag hyrde ut henne till fyra killar som ville ha lite kul. Jag varnade dem att hon var i rätt dåligt skick men de ville ha henne ändå. Idioterna försökte komma in i henne på samma gång så hon sprack mitt itu. Men det är inte hela världen, det är väl bara att kolla annonserna för att hitta en ny."  Damen svimmade! "

Tre positiva ting som har hänt idag:

1) en trevlig kväll
2) najsa kommentarer
3) att besöka en guldgruva..


Kommentarer
Postat av: Marianne Ohlson

Rolig läsning för en senil ( jag minns inget )våldsverkare (somliga är lite rädda för mig)som jag. En intressant kväll på många sätt...forsättnig följer...
Guld tösen
tre possitiva saker
# jag vaknade och mådde utmärkt
# fick en dag på vår ö
# lyssnat på min ljudbok Stig Larssson

2007-08-26 @ 18:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0