Sändare och mottagare

Vissa människor är medvetna vilka signaler de sänder ut och vissa är inte det. Hur är det med självinsikt och gränser? Jag resonerar att mitt budskap jag sänder ut är äkta och ärligt. Ändå är kommunikationsproblem det vanligaste felet i vår omgivning. Är vi människor inte tydliga? Jag kommer och tänka på det där "förklara för mig som jag vore 5 år". Det kanske är bra att ta efter när vi pratar och diskuterar med människor. För när man pratar med barn ska man vara pedagogisk och tydlig. I relationer uppstår hela tiden kommunikationsproblem. När ska människor börja lyssna på den andra och tänka "det ligger något i det du säger" och genom eftertänksamhet ta till sig att så är fallet? Men den gamla klyschan "du kan inte ändra på andra människor bara på dig själv"

Nåväl, Marianne, Tjorven och jag tog båten ut till Elba. Disco-disco kväll. Vi beslutade ganska snabbt att det inte var någon höjdare utan vi längtade till Å. Så det fick bli en liten sväng dit.

image293

Tjorven väntar på båten

image294

Marianne i sin snygga nyinköpta klänning

image295

Jäklar vad vi fick vänta på båten

image296

Tjorven vill vara ifred från paparazzis

image297

Marianne och Nubbis diskuterar

image298

Mot Å förstås :-)

image299

Janne och jag

Tre positiva ting som har hänt idag:

1) sovmorgon
2) Spicy Hot
3) diskussioner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0