Vissa dagar är mer intressanta än andra.....

Brrrrr vad kallt det var i morse, på den lilla biten till skolan frös jag friskt. Från kyla till värme, en härlig övergång. Sprang (inte bokstavligen) jag på en riktig godbit för att även förtydliga det,  var det ingen kokosboll.... utan en riktigt läcker kille. Jag gillar såna där mornar när jag får se något riktigt läckert. Ja ni om ni bara visste... hehe... jag hälsade och glodde som fan. Det åker jag inte i fängelse för :-)

Vilken superbra bok jag har läst idag "Samtalet - med känslomässig intelligens". Den boken skulle alla människor läsa. För det är väl vår strävan att samtala och kommunicera? Jag är intresserad av kroppsspråket, jag tycker det säger så mycket. Det behöver inte vara det verbala utan det går att läsa en del genom kroppsspråket. Det säger många forskare. Som sagt icke-verbala signaler.  Hur är det då med empati hos människor? Jag funderade på om vissa har det medfött och för vissa växer det fram genom erfarenheter. Det kan vara en kombination.

Skillnader på coaching och att vara chef
" Coaching är att verka genom en stödjande relation vars syfte är att hjälpa människor att nå sina mål, lösa problem och locka fram människors möjligheter och bästa egenskaper"

När jag var ute och promenerade i söndags så ringde en dam upp mig. Hon hade sett mig på solsidan i VLT och var intresserad av att jag skulle börja jobba för henne. Jag tackade nej då jobbet var inriktat på säljare men fantastiskt kul att hon ringde.

Sen var det nageldax!!!!

Tre positiva saker som har hänt idag:

1) morgonstund har guld i mun
2) tack för positiva kommentaren, Leffe
3) jäklar vilken bra bok jag har läst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0