Fy fan - för vinterkräksjukan

Vaknade till några gånger i natt och kände mig sådär olustig, lite smått illamående. Jag fullkomligt HATAR och må illa. Tack och lov så kräktes jag inte men det kom från andra håll (kanske inte behöver förtydliga det). En viktig dag på jobbet som jag absolut inte ville missa, så jag fick egen toalett ungefär som jag vore salmonellasmittad. Det var viktigt att förtydliga att jag inte mådde bra, jag menar vissa på jobbet tycker jag pratar mycket. Ni vet väl att jag är en riktig babbelfia :-)

Ang vinterkräksjukan orsakas den av ett flertal olika typer av virus och sjukdomsförloppet varierar något beroende på sort. I strikt bemärkelse rör det sig om calicivirus, med undergrupperna norovirus (sk Norwalk agent) och sapovirus.

Bild:Norwalk.jpg

Norwalk-viruset ser ut så här (säger OTROLIGT mycket)
´
Så idag var jag inte så stöddig vill jag lova!

Tre positiva saker idag:

1) jag slapp kräkas
2) få krypa ner i min sköna säng
3) att en bra dag har tagit slut så jag får kurera mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0