Here we go again

Jag som är en gazell med innebörden att jag har relativt bråttom. Som jag skrivit tidigare så vet jag inte vad ordet vänta betyder, Men Rom byggdes inte på en dag. Jag tränar och tränar och tänk, jag blir bättre och bättre. Detsamma gäller att jag är "lite" extrovert men jag kan även där lyssna på kroppen och bara vila. Ååååå vad jag har vilat idag. Tog en härlig promme så jag var alldeles rödblommig om kinderna, då ser man så frisk ut. Sen fick jag min efterlängtade tupplur i soffan under filten. Så förbannat skönt och sova middag. Jag har en massa böcker som jag ska läsa, för mitt mål är att bli ännu klokare :-) På tal om mål så är det dags att sätta upp nya mål för 2008. Jag lyckades med mina mål för 2007 som jag skrev, att ta min examen och få ett jobb, båda lyckades. Det handlar om att bestämma sig. Har jag bestämt mig så är det bara så, jag ger inte upp! För vem fan har sagt att livet är lätt? Nyårslöften är skit men att sätta upp mål det är stärkande. Ett utav målen vet jag redan och det är att läsa en kurs i "förvaltningsrätt". Eftersom jag har gjort ett besök hos studievägledaren för att se hur mycket jag behöver för att komplettera upp till socionom så fick jag tipset att den kursen ska jag läsa. Egentligen vet inte många arbetsgivare skillnaden mellan socionom och beteendevetare. Men efter en granskning av vad jag har läst så behöver jag den kursen. Så då är det bara att köra!!!! Kombinera studier och arbete handlar om planering och som tur är så är jag förbannat envis för er som inte visste de ...hehe...  Man får ingenting gratis i livet, det är bara att tuta och köra!!!

Tre positiva saker idag:

1) myst med min älskade unge
2) siesta
3) promme


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0