Magnus Uggla, I LIKE!!!

Han har alltid varit en av mina stora favoriter, jag fullkomligt älskar hans texter. De är alltid så helrätt det han sjunger. Har lyssnat ganska mycket på hans nya cd. "pärlor åt svin" känns klockren för vissa tjejer sen sjunger han om "Vild och Skild", den är klockren. Hur alla raggar på msn och olika datingsidor om det inte blir nån lycka på krogen så går det hem och loggar in. "Tvättbräda" handlar om 40-års kris hur det gäller att vara fit när man har separerat, då riktat till killar.  Ja det är ett axplock av nya cd:n. Jag har flera favoriter av Uggl. I "Gör det" sjunger han om otrohet och hur djävulen ropar till honom, känns tidlös och helrätt. "Kung i baren" behöver man inte ens kommentera, är vi inte alla kung i baren när lönen kommer :-) "Jag dansar aldrig nykter" är en riktig känga till svenskar som inte kan dansa utan alkohol!

Sist men inte minst, en utav mina favoriter:

http://www.youtube.com/watch?v=ynjIoymWHvU

Tre positiva saker idag:

1) agerat städtant
2) lack & läder
3) pussat på min älskade unge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0