När man söker stunder sorger glömma är det skönt att vaken gå och drömma

I morse var det dax att skruva ihop min nya cykel. Tobbe gjorde det mesta, jag assisterade och höll i verktygen :-) herregud, jag är halvblondin, kan inte prata o skruva samtidigt :-) Vi fick lite assistans av Kasper och Viggo fast det låg mest inne i kartongen.

image239

Kasper och Viggo är på väg in

image241

Tobbe fick provcykla

image242

Här är min nya cykel :-)

tog naturligvis en provtur och det gick bra, Jag känner mig nöjd med det nya köpet!

Äntligen kom han till allsången, Arne "Rosen" Quick och sjöng Rosen. Han hamnade på svensktoppen 1966 och 44 år senare är han med på allsång på skansen :-) nåväl alla som har känt mig ett tag vet att jag alltid sjöng Rosen på alla fester, bland annat i Idre för 500 personer. Det är mycke nostalgi i den sången även om det för vissa är en landsplåga.

Pappa mår bättre, han sitter uppe nu. Han är envis. Det är alltid dubbla känslor. Jag blir glad när han blir bättre men för hur länge och det går ändå inte och föra en konversation med honom. FY FAN för att bli gammal!!!

Tre positiva ting som har hänt idag:

1) en mysig morgon..
2) Tobbe skruvade ihop min cykel TACK Tobbe!!!
3) först en långpromme sen avocado och räkor



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0