Vett och etikett borde läras ut i skolan & arbetslivet

Kan man bli annat än lycklig? Vaknar upp till en klarblå himmel, det var t o m så det var roligt och plugga idag. Sara och jag satt först och pluggade utanför skolan sen la vi oss i gräset. Det kändes inte lika trist längre. Cyklade ner på stan och köpte mig ett par prickiga short, sen hem till studierna igen. Varmt och skönt. I morgon blir det tenta i e-tuna.

Hur är det med människors vett och etikett egentligen? Låg och funderade på det idag. Om man går på bröllop eller uppvaktar någon som fyller år, är det väl självklart att brudparet eller födelsedagsbarnet ska vara i centrum och uppvaktas. Vissa kommer dit och ser det bara som en fest. Tänk på hur mycket som ska ordnas och fixas inför den stundande festen. Jag tycker man ska uppmärksamma dessa personer. Hitta på sånger, överraskningar m m.




image149

Tre positiva ting som har hänt idag:

1) sol, sol, sol, vartän jag går :-)
2) äta ute
3) ljus kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0