Dagen efter den stora finalen

När jag pratade med Paolas kille Måns första gången tyckte han att jag var lik Per Gessle......frisyren alltså :-) det var väldigt väldigt roligt. Men numera måste jag säga att min frisyr mer och mer börja likna Ola Salos. Hårfärgen stämmer inte men frisyren. På tal om Ola Salo så kommer jag inte helt oväntat in på melodifestivalen. Det blev The Ark som tog hem segern.  Bra låt med en karismatisk sångare, han har vissa likheter med Freddy Mercury. Hoppas låten håller i Helsingfors. Måns Zelmerlöv CARA MIA, MAMMA MIA, vilken pudding! Dansar som en gud, tänk er honom om 20 år.... slurp. Jag är såld på honom och låten! I like! Jag lyssnar och sjunger "för kung och fosterland" . Magnus Uggla min stora favorit, hans låt var inte riktigt ngn schlager men vi kommer sjunga den låten för fullt. För att inte tala om After Darks "när jag tar saken i egna händer". Båda dessa låtar har fått skarp kritik. Vem vill inte ha en polack som renoverar badrummet utan att vara rasist och säg någon som inte tar saken i egna händer!!!!!!!!!!!!!!! Jag såg reprisen idag, tänk att The Ark vann idag igen.

Jag har varit lite segare än vanligt idag förmodligen beror det på jägern jag drack igår. Tur att det finns mjölk och coca-cola såna här dagar. Tog en repa downtown. Hur ska alla butiker överleva? Är det bara Gina Tricot och HM för Västeråsarna? Det finns skapligt bra med utbud när det gäller klädaffärer. Jag vill ha flera skoaffärer!  Träffade Lotta, vi tog en liten fika på Chicco! Sen var vi eniga om att vi skulle klämma en pizza. Glodde på Hey baberiba och slappade i varsin soffa.

I morgon kommer jag få uppleva ett HALLLUJA MOMENT. Marianne och jag ska åka till Globen och se Shakira. Marianne har stöttat o peppat mig på många sätt under mina studier, det blir en present till henne. FAN vad jag ska rocka och sjunga förstås. Men först föreläsning i e-tuna imorgon!!!

"säng, säng, säng, sova, sova, sova"

Tre positiva ting som hänt idag:
1) Måns Zelmerlöv
2) A la carne med rå lök
3) soft-söndag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0