Her hips don´t lie!

Igår åkte jag först tåg till Eskilstuna på föreläsning. Hem och svirade om, ner på Gina och hämtade Marianne. Sen var det dax för tåg till Stockholm. Naturligtvis besökte vi alla tre Gina butiker i city!. Vilka ytor!. Fin exponering, välstädat och bra matchat med färger. Gammal dekoratör som jag är så granskar jag fortfarande alla skyltfönster, matchningar i butiken m m. Fast det gäller i o f s alla skyltfönster inte bara Gina Tricot. Marianne som också är utbildad dekoratör, vi två hade långa diskussioner om Stockholms alla skyltfönster.

Mot Globen: jag trodde aldrig Shakira skulle börja uppträda. På biljetten stod det 19.30 men hon kom igång 21.00. Då var Marianne och jag lite småtjuriga. Sen kom hon "guds gåva till mannen". Hon är vacker som en dag, rytmen gör mig grön av avund sen kan hon spela massa instrument oxå. Fan fick hon allt och jag ingenting?? Usch vad orättvist det är :-) Det var ändå inge riktigt HALLELUJA MOMENT, Globen var visserligen fylld. Det tog sån tid mellan låtarna. Hon har en speciell röst men nja trodde hon skulle ha mera ös. I o f s blev det lite ös, som ni kanske förstår. Whenever, Wherever gjorde hon suveränt bra med hennes fantastiska dans. La Tortura är mycke bättre live.
Behöver jag säga att när hon sjöng "Hip´s don´lie" gunga Globen? Den kvinnan har allt!!!! Nog pratat om Shakira men nu ska jag ställa mig framför spegeln och köra lite moves. Först ska jag dra ner persiennerna så jag inte skrämmer slag på grannarna och framförallt de stackars barnen.

Ciao!

Tre positiva ting som har hänt idag:
1) Shakira
2) Stockholm är Stockholm
3) mozarella och parma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0