Jag kan inte bli annat än lycklig

Tänk vad vädret påverkar oss svenskar. Självklart tog jag en långpromenad i vårsolen. Sorterade tentapluggandet litegrann och njöt av vårsolen. Alla människor börjar titta fram, grannarna tittar ut, barnen är ute och leker. Min gård kryllar av små goa ungar. Barn är det underbaraste som finns. Det är en skänk från ovan. För min del blev det bara ett barn men jag är ENORMT glad för min underbara unge. Kärleken till ett barn är så stark så det nästan gör ont i hjärtat.  Jag vakar som en hök över Molly, kontrollbehov tror jag det heter. Samtidigt måste jag släppa taget, för hon frigör sig mer och mer. Hon fyller 12 i maj och börjar bli en ung dam. Hon börjar redan bli självständig, verbal och trygg. Molly har alltid pratat mycket, tror det är släktdrag :-). Var och träffade henne en sväng idag. Hon är så glad över sin lillebror. Tänk att de är rätt lika fast kidsen har olika mammor!

Annars har det varit en seg måndag, usch å fy! Vi satt och pluggade i bibblan, det är tentatider nu. Kul att Juan dök upp. Men vafan Tommy, jag har knappt tid och flukta nu inför de två kommande tentorna på fredag....... Kilade till Cissi en sväng, har haft av en nagel. Det fixade hon på ett kick. Potatisgratäng och köttfärs till middag. Sen får vi se vad kvällen har i sitt sköte!


image22
Nyinköpta solglasögon!!!

image23
Molly och hennes lillebror Felix


Tackar tackar mamma Marianne för att du bloggar. Kul att du tycker min blogg är roligare än en bok :-)


Ciao ciao!!!

Tre positiva ting som har hänt idag:
1) vårkänslor
2) Molly och Felix
3) långpromenad

Kommentarer
Postat av: Tina

Tjohoooo!
Du e härlig!!
Läser din dagbok varje dag innan jag
hoppar i sängen.
Kram

2007-03-27 @ 21:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0