Tjejer som dissar tjejer!

Uppe med tuppen, kilade raskt iväg till skolan för att möta upp Paola. Tommy slöt upp lite senare. Vi nöter och nöter. Ibland känns det hopplöst och ibland flyter det på. Det är tentatider nu, hela second floor är upptaget. Det gäller och vara i tid!! Paola och jag delade på en pizza som det inte va några större problem att klämma. Alis, Tommy och jag får sitta och titta på kärleksparen Paola + Måns och Lotta P + Bodas. Puss, puss, puss hela tiden. Alis och jag insåg att det är töntigt och vara kär och att "själv är bäste dräng". Vi försökte i alla fall övertyga varann. Jag är varken avundsjuk eller bitter :-)-

Kilade iväg till studievägledaren och ett konstatnerade var ett faktum när c-uppsatsen är klar har jag en fil kand i psykologi. Jag SKA ha jobb till hösten men vill gärna komplettera med lite samtalsmetodik (alltså jag behöver inte hjälp med att prata).

Tog en tur till Therese, Erik, Viggo och Sara. Det var ett tag sen vi sågs. Therese och jag kunde prata ostört ett tag, vi hinner prata mycket på en timme. Viggo vart glad över våra härliga skratt men till slut höll han för öronen. Grabben är bara 10 månader! Fick i alla fall fem slängpussar.

I VLT imorse kunde man läsa av frilansaren Meryem Can om "tjejer som dissar tjejer". Ett bra inlägg som alla tjejer bör läsa och ta sig en funderare på. Det SKA INTE råda någon diskriminering bland tjejer men tyvärr gör det de. Missunnsamheten kommer ofta från andra tjejer. Varför vara avundsjuk på andra tjejer? De kommer alltid att finnas tjejer som är snyggare, smartare, läckrare, klokare, rikare, roligare m m än en själv. Ska jag lägga energi på att tjejer har det egenskaperna? Nej den energin spar jag till annat. Tjejer ska titta sig omkring och kunna ge en positiv kommentar till en annan tjej och mena det. Herregud det är väl inge farligt och säga till en annan tjej: GUD vad snygg du är. Vad duktig du är som fick VG på tentan! Samtidigt är det aldrig fel att tycka om att få andras bekräftelse men ska man få måste man ge. Finns det något bättre och ge bekräftelse och få ett varmt leende tillbaka?I artikeln tar hon även upp krogbesök. Vi tjejer vet vilken avundsjuka det råder på damtoaletten, att syna tjejer upp och ner, viska lite och ibland fälla en kommentar. Vi tjejer måste höja vårt eget värde. Det är bara att acceptera att vissa är vackrare än andra. Satsa hellre på ha en supertrevlig kväll! Så tycker vi alla ska höja vår självkänsla och tänka: "Jag är en värdefull människa, jag duger precis som jag är och jag är stolt över och tycker om att vara mig själv".


Tre positiva ting som har hänt idag:
1) studierna går framåt
2) träffa Therese och co
3) Grey´s anatomy

Till sist!
Skratta ofta. Skratta ger dig som mycket energi och styrka. Skrattet är en otroligt viktig och helande kraft som vi inte kan får för mycket av!


Kommentarer
Postat av: A n d r e a

Det är så himla roligt å läsa din blogg känns som jag får lite inside info från Mdh o kul å höra vad du har för dig om dagarna. Vilken grej det där med nomineringen som Tina skicka in, det var väl skoj :)ska rösta om du kommer med. Kram

2007-03-22 @ 22:25:51
Postat av: Klöver Dam

Skön blogg du skriver!!! Vill säga det innan jag traskar vidare!

2007-03-26 @ 00:27:37
URL: http://byggsten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0