Barnen är det viktigaste som finns

Usch vad trött jag blir på alla föräldrar som håller på och tjafsar om både det ena och det andra. Att skaffa barn är förhoppningsvis ett gemensamt beslut man tar tillsammans. När förhållandet är över börjar vissa mammor och pappor och tjafsa. Ofta är det barnen som blir lidande. Alla har väl alttid någon gång blivit sårad eller övergiven, så funkar det här i livet. Men att det ska gå ut över barnen gör att jag får gåshud. Kommnikationen mellan parterna verkar vara helt bortblåst. Jag tycker att det är bra och kompromissa, det går knappast att tänka lika i situationer. Det är väl i dessa lägen det är dags att plocka fram det sunda förnuftet. För min del går min dotter i allra första hand. Jag vill verkligen vara med på föräldramöten, kvartssamtal och andra aktiviteter som rör henne. Eftersom hon är 11 år så börjar hon tycka mer och mer. Det tycker jag är väldigt positivt. Barn är oftast väldigt solidariska. Jag valde att lämna min partner för att kärleken var helt slut. För min del är det ett bra beslut och jag har förklarat varför för henne.

Att se hennes glädje, entusiasm, hur hon mognar, alla framsteg gör mig lyckligare än nånsin. Jag fullkomligt älskar och diskutera med henne och se hennes syn på saker och ting.

Tre postiva ting som har hänt idag:
1) goda muffins hos grannen och hennes kids
2) föräldramöte
3) myskväll

Kommentarer
Postat av: Vonny!

Håller fullständigt med dig. Barnen är viktiga. Och allt tjafs föräldrar emellan kan både barnen o vi vuxna vara utan. Är alltid barnen som hamnar i kläm.
Vi har inga egna barn, men jag har 4 barn o min sambo 2 barn sen tidigare förhållande. Och jag o min före detta kommer alltid överens, för det är barnen som går först både för honom o mig. Men för min sambo har det inte gått lika smärtfritt. Där har det varit mycket tjafs och bråk. Men det har blivit bättre, nu inträffar inte bråken så ofta.

2007-05-11 @ 09:12:51
URL: http://kloker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0