Bra och dåliga saker samma dag!

Idag har det hänt både bra och dåliga saker. De dåliga nyheterna är att vår portvakt har somnat in för gott. Vila i frid!
Det andra fruktansvärt tråkiga som har hänt är att ett par som jag känner har mist hela sitt hus i en brand. De har alltså mist precis ALLT. Jag lider med er och era barn.

Uppsatsen har flytit på fint som fan idag. Humle och Dumle har varit aktiva, det går framåt verkligen. Vi har verkligen varit flitiga idag.

Ett litet utkast:
Verplanken, Herabadi, Perry och Silvera fann i sin studie (2003) att valet av mat går att spåra till vilken typ av beslut man fattar när man shoppar. Godis och sötsaker är sådant som man reagerar på genom sockersug, detta inhandlas därför impulsivt som en reaktion på sockersuget. De drog slutsatsen att de personer som har problem med att stå emot sin impuls, sitt sug efter onyttigheter ofta är de samma som har problem med att motstå lusten, impulsen att shoppa. Detta eftersom personer som är uttråkade släpper ofta på kontrollen för att unna sig snabb men kortvarig njutning, till denna kategori kan man koppla båda impulsiv shopping och ätande. En ökad impulskontroll skulle alltså kunna motverka båda störningarna. 

Vad tror ni människor om det här? Jag har ett himla sockersug ibland och jag har svårt att stå emot impulser även om det har blivit bättre med åren. Det sägs att man blir klokare med åren. Vem vill inte ha
kortvarig njutning!

Tjorven och Maria bara så ni vet: Jag ska inte kamma mig idag..........:-)

Tre positiva ting som har hänt idag:
1) Karate Kid
2) mail från Elvis
3) promme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0