när jag är stressad - pratar jag ännu fortare - m a o Clabbe släng dig i väggen :-)

Studier är fantastiskt roligt. Den som inte pluggar på högskolenivå vet inte vad vi pratar om. I alla fall de i min ålder :-) . Nu är c-uppsatsen inskickad för ett första utlåtande av handledaren. Vi SKA gå upp med uppsatsen så det så....... Sen är det juridiktentan som ska in nästa måndag. Juridik är spännande och intressant. Kanske ska läsa någon mer juridikkurs? Sen är det omtenta nästa måndag, den ska jag, S och S göra igen och NU JÄVLAR är det bara att ta sig över hindret. Hinder kommer hela tiden i livet. Då har man två val: stanna framför hindret och tycka synd om sig själv eller att kliva över hindret och visa lite jävlar anamma. Tror fanimej jag väljer det andra, för jag är INGE envis........ plus lite reflektioner över en bok i juridiken som jag ska skriva. Känns som jag läser 50 p men det är "bara" 30 p.

Sen ska Lotta P firas på lördag, hon har fyllt 30 och Tina D ska firas nästa tisdag, hon har fyllt 40. Det blir inge jobba av den här veckan. Fokusering på studier! Det blir till att dricka isvatten men vafasen gör det om hundra år, jag kan vara trevlig ändå.

När skolan är klar ska jag flörta och flukta (som Humle säger att jag gör) tanka fan för de :-) "reagge ingen sommar utan ragga" (pssst vi diskutera idag om det var musikstilen eller själva raggandet, jag tar det som ragga) så tack GUD för att det snart är sommar.

Jag har tempo när jag pratar, det går undan sen är jag en tankspridd blondin men som en känd professor skrev "tankspriddhet beror på att man är fokuserad på vad man ska göra härnäst". Stämmer in på mig. Har jag gått ut från skolan är jag fokuserad på vad som ska göra härnäst och blickar sällan tillbaka. Jag ska fram.... hahahaha... extrovert, vaddå jag ????

Tre positiva ting som har hänt idag:

1) effektivitet i studierna
2) tacos med Molly
3) promme i regnet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0