Den ena chocken efter den andra - men kvällen fick ett bra avslut

Chock och chock, snön kommer varje år men jag blir alltid lika överraskad. Jag gillar inte snöblask utan jag vill ha sådär runt 10 grader kallt. Visst är det kallt när man ska bege sig ut men det är ljust och jag ser verkligen fram emot ett tjockt snölager. Nåväl den andra chocken är svårare att vända till positivt. Kilade iväg till tandläkaren och när han tittade i min mun sa han: OJ!! då förstod jag att det här kommer att kosta skjortan. Det bästa och säkraste alternativet var att sätta in en krona (inte en enkrona :-) det skulle BARA kosta 4 700 :-) FYRATUSENSJUHUNDRA JÄVLA KRONOR! För den summan får jag en vecka utomlands. Sen dök det upp ett andra alternativ, det skulle bara kosta 1 600 och ett tredje och enkelt alternativ kostar 900 spänn. Hur vänder man det negativa till det positiva i det här läget? Naturligtvis vill jag ha det som är bäst men FYRATUSENSJUHUNDRA KRONOR????????? På tillbakavägen till jobbet surrade det tankar i mitt huvudet, tror fanimej att jag ska sälja min kropp! "Om" nu någon är villig och betala! Det vore i o f s lättförtjänta pengar!! Men näääää sånt får jag inte göra och inte ens tänka heller.... Förslag mottages (alltså inte om prostitution förstås)

Men iväg på föreläsning med Lasse Gustafsson, ni vet han brandmannen som är runt i Sverige och föreläser om motivation och kreativitet m m. Hans berättelser om sitt liv är enormt händelserikt. Många gånger fick jag tårar i ögonen när han pratar om sitt livsöde. Han talade ofta om att man har ett val i livet hur man vill agera och det älskar jag och höra! Här står vi tjejer och klagar på att vi har gått upp i vikt! Medans han har brännskador över hela sin kropp. Mia Törnblom som har varit knarkare och Lasse Gustafsson som har varit med om en olycka och varit medvetslös i två månader. Dessa två människor är så otroligt inspirerande. Ska det behöva hända något revolutionerande för att vissa människor ska börja förändra sitt tänkande? jaaa ibland undrar jag!

image405

Har han inte fått någon hedersutmärkelse ska han fasiken ha det!

Tre positiva saker idag:

1) föreläsning med Lasse
2) det finns alternativ
3) Greys anatomy



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0