Flörta är en av livets godbitar

Visst är det härligt och flörta :-) ett leende, blinka med ögat, en snabb beröring m m. Jag är väldigt medveten om när jag flörtar och vad jag sänder ut till vem och vilka jag flörtar med. Vad är då en oskyldig flört? Vart går gränsen? Exempelvis när det gäller sms, det beror på innehållet i vad man skriver. Men ändå en medveten flört för att man skickar just till den personen oavsett innebörden. För mottagaren vet att man tänker på den andra personen i just den situationen. Sen kan man hålla på och messa ett tag, ibland går det överstyr och ibland leder det till något. Jag föredrar det sista alternativet, för ger man sig in i leken får man leken tåla. Det går ändå att backa ur om man inte vill, eller mitt "favvouttryck : tack men nej tack!!! åååå vad jag skulle vilja lära män och skicka ett sånt mess till mig och andra kvinnor. I s t f att inte svara alls och hålla den lilla dörren öppen. Det blir mer och mer vanligt, för säger man nej är det kört.

Flörten ger bekräftelse, det är det vi vill ha! Vi människor suktar efter bekräftelse. Bekräfta, bekräfta, bekräfta hela livet ut. Men visst är det härligt :-)

Läste om Martin Timell i dag, han skriver att han är exhibitionist, vem fan är inte det??? Det är positivt att man vet om att man är det. Men vad säger det då om självkänslan? När jag var yngre ville jag synas, nu syns jag ändå och kan inte göra något åt det. Som min vän Tina i Falun sa: Du kan komma in i ett rum med hur mycket folk som helst, alla ser dig! Klär du sig i svart syns du ändå! Jaaa det är något jag får leva med!


image408

"nu är det vinter, nu är det vinter som vi har drömt om tralala"

image409

såååå himla mysigt med kidsen

Tre positiva saker idag:

1) god kycklinggryta
2) mys med grannarna
3) soft o stilla kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0