Varför får man inte VAB:ba när barnen har fyllt 12?

Regler, regler och regler ibland blir jag så förbannat trött på dessa men naturligvis vet jag att det måste finnas.Min unge är 12,5 år och när hon har 40,3 i feber är det inte så himla kul och lämna henne hemma! Sen vill jag inte dra ner min gamla mamma heller. Jag vill vara hemma hos henne men sörru det går jag inte, då får jag ta en semesterdag. Naturligtvis blir jag påmind när hon är sjuk annars så tänker jag inte speciellt på det. Det svider lite i modershjärtat, för en del av tankarna finns hos henne. Hönsmamma eller inte, det skiter jag i. Jag vill finnas där när hon är sjuk, det ska man inte behöva be om ursäkt för så det så. Jag har ändå haft tät telefonkontakt med henne idag och hon har låtit hängig och sjuk. Vart går gränsen när de är barn då? hmmm, det är en underlig regel, även om jag vet att hon klarar sig, så vill jag vara hemma och serva. Nu får jag passa på och irra runt som en liten iller när jag kommer hem och serva för fullt!

Tre positiva saker idag:

1) ilat hem snabbt till ett sjukt barn
2) softat framför tvn
3) myst med min unge

Kommentarer
Postat av: V

Hej Lotta!

I agree. Det är en j-la skitregel. Sjuk OCH liten är man fast man är 35 också OCH längtar mamma... Hoppas att dottern mår litet bättre!

Kram v

2007-11-29 @ 13:00:54
URL: http://www.vick2ria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0