Tankspridd, vaddå jag?

TANKSPRIDDA-SKOLAN
Det finns de som måste ha ordning för att kunna vara tankspridda. För dem och alla andra som ostört vill gå runt i sina egna tankar har vi följande grundkurs.

1. Lär dig rutiner. Som att så fort du kommer hem lägga nycklar, plånbok och andra viktiga saker på en bestämd plats.

Kommentar: jag är skitbra på rutiner men när det gäller nycklar, plånbok och glasögon ligger de väldigt väldigt sällan på samma ställe. Ibland är jag lite duktigare :-)

2. Gör Att-göra-listor. Stryk saker på listan när de har gjorts. Det är härligt tillfredsställande.

Kommentar: Det har jag gjort hela mitt liv och bockar av hela tiden men idéflödet  är det inget fel på!

3. Lär dig att prioritera: Om du har tio saker att göra, men bara tid för tre...

Kommentar: Vaddå prioritera, jag brukar hinna med tio saker, min mamma sa åt mig och tagga ner men ni som känner mig vet att jag vill framåt!

4. Programmera in kom-ihåg för viktiga födelsedagar. Gör det i mobilen eller genom tjänster som på www.smsit.se, som skickar sms på de dagar du lagt in.

Kommentar: Glasklart!!!! en fantastiskt fiffig tjänst!!

5. Koder att minnas: skriv in alla koder på ett lösenordsskyddat dokument. Ge dokumentet ett nonsensnamn som inte väcker nyfikenhet. Glöm inte dokumentets namn och lösenord...

Kommentar: Japp det har jag oxå gjort men det är bra att hålla sig till ungefär samma lösen

Det går att bli medlem i det Tanspriddas riksförbund

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/psykestress/article171452.ab

Igår la jag bort mina glasögon igen.... jag hittade dem oxå i vanlig ordning. Tänk att min plånbok, nycklar, mobil och glasögon är de viktigaste sakerna. Dessa lägger jag bort men är ändå en person som kan ha enormt många bollar i luften... min egen defintition är att jag är så fokuserad på vad jag ska göra härnäst!!!

Tre positiva saker idag:

1) hittade mina glasögon
2) tacokväll med min underbara unge
3) fosterställning i soffan




Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha! Den skolan skulle jag behöva gå i, letar jämt och ständigt efter nycklar och mobil...

2007-10-14 @ 16:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0