Hur många människor har egentligen bra självkänsla?

Äntligen ett TV-program i min smak.  Jag har läst ena boken av Mia Törnblom och köpt den andra men har ännu inte börjat läsa den. En tanke slog mig: Mia Törnblom som har varit fast i drogmissbruk har kämpat sig tillbaka och blivit framgångsrik med sina böcker. Vad vet egentligen vissa människor om att må dåligt? Det är när andra historier uppdagas som människor kommer till insikt om deras eget välmående och tänker att mina problem är ganska små.. Men ska människor behöva hamna i drogträsket för att förändringar ska ske? Kan Mia Törnblom, kan alla människor. I programmet nämnde de affirmationer som betyder bekräftelse & bejakelse.

"För att kunna arbeta med affirmationer, behöver man först vara medveten om sina negativiteter, erkänna dem, plocka fram dem och titta på dem. Andra steget är att våga och vilja göra något åt dem. Tredje steget är att börja göra det".  Jag gillar verkligen de här.

http://www.kjellhaglund.com/livssituation.htm


Btw: tack Annika för din fina kommentar, den kommer jag minnas så länge jag lever. Annika hade sagt till Paola att jag alltid såg så fräsch ut och frågat om jag har ett avtal med GUD! Dessvärre har han inte hört av sig till mig :-). Det är bara att sträcka på sig och tacka att det finns såna människor i vår omgivning!


Tre positiva saker som har hänt idag:

1) kollat mig i spegeln och insett att jag är bra
2) inspirerande tv-program
3) promme


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0