"jag skulle vilja tänka en underbar tanke idag" tralala

Det är Gessles nya låt och jag som inte ens gillar honom men den här låten bara sitter i mitt huvud och jag sjunger som aldrig förr. Det är en bra text! I like!

Fick en tidning av min granne Uffe, personlig utveckling och psykologi. Intressant. Jag httade en artikel om "Giraffspråket", bara genom att ändra sitt sätt och prata kan jag lösa min konflikter och det jag vil ha. Det hjälper till att få perspektiv på problemen och att få roligare relationer. Det låter riktigt bra. Det hela är handlar om att vara tydlig ivad jag vill och önskar. Är jag inte tydlig hur ska då människor uppfatta mig? Det verbala är ett sätt :-) för att vi människor ska förstå varandra.

Så några tips om jag vill prata som en giraff är:

- observera utan att värdera eller döma
- uttryck vad du känner - hur påverkar det dig
- ge uttryck för de behov som framkallar dina känslor
- uttryck de önskemål du har och skilj önskemålen från dina krav

image313

Ååååå vad det är gott med chokladbollar

image314

Storsimmerskorna Ramona och Tina direkt från 1 000 frisim på Lögarängsbadet

image315

Andreas fick assistera litegrann FAST han var lite hängig :-)

image316

Äntligen fick jag hjälp med mina sladdar, TUSEN TACK Robban för hjälpen!!!
och
tack för lånet av slagborren, Uffe :-)

Tre positiva saker som har hänt idag:

1) promme
2) fått sladdarna fixade
3) "jag skulle vilja tänka en underbar tanke idag", jäkligt bra låt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0