Kasta pärlor åt svin

Magnus Uggla har gjort det igen..... han sjunger om ett vanligt fenomen om tjejer som dras till svin. Om jag inte missminner mig har någon i min bekantskapskrets sagt att jag är en riktig dräggmagnet..... men i det stora hela har man en liten del att skylla sig själv

lyssna här vad han sjunger om:
http://www.youtube.com/watch?v=V26pfOesSEQ


image334

va in till grannen i går och fikade, då fick jag kolla lite i bok med Elliot som har vattkoppor, men Elliot och jag bestämde oss att vi skulle skicka puss till kameran

Det här är intressant från min senaste kurs:

För att få ett bra samspel krävs en interaktion mellan den digitala och analoga koden. I den digitala koden är det talade ordet den viktigaste aspekten, den utgår från den vänstra dominanta hjärnhalvan och de analoga på höger hjärnhalva, handlar om kroppens handlingar det vill säga kroppsspråket. Samspelar inte dessa så kan det ske en motsägelsefull kommunikation mellan parterna.

Lateralt tänkande är att få igång idéflödet i hjärnan. Det första steget i laterala tänkande är att få ingång så många och så nya idéer som möjligt därefter kan individer fundera på vad som är bra och realistiskt. Genom att kombinera olika företeelser, göra tvärtom eller hitta helt nya användningsområden för saker. Det handlar om att få igång människor att tänka tvärs eller sidled i stället för bara rakt fram. Denna ingång kan ge helt nya tankar och successivt leda till nyskapande idéer.


Människor har negativa värderingar och positiva värderingar. De som har negativa värderingar är människor som säger en sak och gör en annan, dessa vinner ingen respekt. Däremot människor som lever efter sina värderingar skapar ett förtroende, tillit och respekt hur det är som individer. För att få ett värdefullt samtal krävs förtroende och tillit, det gör att samtalet får större tyngdkraft. När människor samtalar bör de bemötas med empati det gör att personen får ett större förtroende för den personen samtalar med.


Jag-budskapet innebär att vara medveten om att vi väljer i varje stund, hur vi tolkar det som händer oss och att det påverkar våra känslor och det vi gör. Budskapet markerar att vi har ett val. Människor som använder jag-budskapet får en medvetenhet om vilka val som finns och att välja det bästa sättet att framföra sitt budskap över situationen som råder och för den person vi möter. Det ger individen möjlighet att markera sin egen åsikt och ta ansvar för den. Innebörden blir att dessa människor kan använda sin inre process för beslutstagande och handling. Detta ses som en känslomässig intelligens. En klar fördel att personen talar om sig själv och ingen annan gör att det ger extra kraft åt budskapet samt står för sina åsikter utan att blanda in andra personer. Om en individ förmedlar sina innersta känslor är det lättare att få hjälp och att förstå sina egna känslor och andra känslor gör att dessa människor har en bättre förmåga att hantera olika situationer. Fördelen med detta är att det går att hantera problemet på ett annat sätt genom att lugna ner sig själv och andra. Det ger ett konstruktivt och problemlösande samtal. Samtal med personer som visar ett jag-budskap bör innebära att det är lättare att nå fram dessa. Då de uttrycker sina egna tankar och innersta känslor. De har de rätta verktygen att få hjälp med problemlösning. En utveckling av min känslomässiga intelligens gör att jag blir bättre på att hantera mina känslor, förstå andra, samarbeta och lösa problem, känner mer med andra och blir mer sociala och hjälpsamma. De blir dessutom mer harmoniska och demokratiska och får en bättre förmåga att lösa konflikter.

Tre positiva saker idag:

1) ipren
2) potatisgratäng
3) vilat flitigt


Kommentarer
Postat av: Tina

Har du läst Ugglas blogg? Den är skit bra.

2007-09-22 @ 10:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0