har jag hajat queerbegreppet?

Queer är verkligen ett begrepp som har många olika förklaringar. Det kan betyda allt från konstig, pervers eller sexuellt avvikande, teorier om sexualitet och normalitet. Det kan även vara en form av aktivism. Ha att göra med bögar, glamour och schlager. Jag läser att alla svaren anses vara korrekta. Ibland används det som en paraplybeteckning på gruppen homo-, bisexuella och transpersoner (i vardagligt tal förkortade till HBT) och ibland som benämning på personer som i största allmänhet faller utanför normen. Ja inte fan är det lätt begrepp men det är kanske bra att det har sån bredd på förklaringar? Oavsett sexualitet är vi människor och alla väljer hur de ska leva. Det är bara att få det accepterat men det kan vara svårt för vissa på grund av rädsla. Jag skiter i om folk är bögar, transor eller flator. WHO CARES!!



 

Diskuterade Västerås uteliv och jag konstaterar verkligen att det suger rejält. Vart ska vi ta vägen? Den äldre publiken? Herregud vi är mitt i livet och har massor kvar att ge. De yngre tar över alla ställen i stan. Jag vägrar och åka till Lagårn i Skultuna. Någon som är sugen på att starta upp ett ställe för 30 +


 

Här är mina tre favoriter som ger mig rysningar. Lyssna och njut!!

2) 
http://www.youtube.com/watch?v=vAg5ZOZfVLo

1)  http://www.youtube.com/watch?v=bEo5bjnJViA

3)  http://www.youtube.com/watch?v=hkcE6Vy-e6c&feature=related

bra grejer idag:

sovit såååå skönt
fått mycke uträttat
mår bra av tillförsel på energi

ledsamt:

en god väns separation med flytt idag
ååå Sonia vad jag tänker på dig


Kommentarer
Postat av: Tina i Falun

Vilket fint kort, men jag tror huset flyttat sig från grunden nån centimeter :-), var det jordbävning kanske...jiiihhhaaaa.



Puss o kram

2008-08-10 @ 11:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0