Livet kan förändras från den ena sekunden till den andra

Min erfarenhet säger att det värsta som kan drabba en person är om ens barn blir sjuk. Jag vet för jag har varit med om det. Efter mycket dramatik, ambulansfärder, blodprover, kontakter med läkare, operationer, panikångest, oro, mardrömmar med mera, med mera. Så jag vet verkligen vad jag pratar om. Kärleken till ett barn är stark, går man igenom detta så stärks banden ännu mer. Barn är en gåva, den allra vackraste och underbaraste gåvan en människa kan få. Det där underbara leendet bara mitt barn kan ge mig. Den där kramen och pussen när hon tittar mig i ögonen och säger: Jag älskar dig mamma!!! På kvällarna när man fortfarande står i dörröppningen och tittar på henne och ser hur fridfullt hon sover. Dessa stunder är livskvalitet och det ger mig kraft. Jag tänker gå igenom eld och vatten för min dotter, jag tänker kämpa med näbbar och klor för henne. För hon är den bästa gåvan jag nånsin fått i mitt liv, det finns ingenting som slår den gåvan, nånsin. Till min älskade dotter säger jag varenda dag: JAG ÄLSKAR DIG!!! hon tycker att jag tjatar men jag säger det hellre en gång för mycket. För hon är mitt allt. Hon är nummer ett för mig för som jag älskar henne har jag aldrig älskat någon nånsin. Min älskade pappa kommer på plats nummer två.

Ta vara på era barn, var rädda om dem. Pussa, krama, skicka sms och tala om att ni älskar dem, varje dag!!!!! För vi är priviligerade.

Samtidigt kan jag tipsa om vilken terapi det är och skriva. Vem bryr sig om jag lämnar ut mig! Jag står för mina tankar, åsikter och värderingar. Valet är fritt hur vi lever våra liv. Jag har ett bra liv även om omständigheter och sjukdomar gör sig påminda titt som tätt. Vår hälsa är icke att förakta, den ska vi vara rädda om.  Vi kan påverka våran hälsa. Tänk om alla hade den förmånen?

Tre positiva saker idag:

1) MIN DOTTER
2) MIN DOTTER
3) MIN DOTTER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0