Favorit i repris?

Tänk att det finns människor i ens omgivning som tror de vet allt, har svar på allt, har åsikter om allt. Jag kom då osökt och tänka på denna fantastiska sketch. Den är så jävla klockren och den håller än. Vette fasen när den spelades in.

http://www.youtube.com/watch?v=Sx58z5V6FsY

Sen vill jag självklart tala om att det är "Skräcken från Köping" som tycker jag är en sjuk människa. Nu är det så att det kommer verkligen från rätt person. Han är mycket mycket sjuk och har massor av sjuka tankar. Jag vet inte vad han tänker jämt, TACK GODE GUD för det!  Jag tycker om annorlunda människor!  Jag tycker i o f s att det är sunt att ha lite sjuka tankar. Allt är relativt :-) En tanke visas i en film av Måns Herngren där brorsan Felix ska åka upp i en lång rulltrappa och hans tankar kretsar runt sex: "Den första kvinnan som jag möter ska jag ha sex med". Är det en sjuk tanke? Neee det tycker inte jag, det är sunda tankar. Såna tankar har noga alla människor någon gång i livet. Mina sunda tankar gör att jag har ett innehållsrikt liv. För jag har massa tankar. Men är de sjuka? Fördelen är att vi vet aldrig vad en människa tänker om vi inte frågar. Hur det än är gillar jag: Hur tänker du nu? den är lika klockren som uttrycket "Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk".  Jag får tänka vad jag vill och det är så underbart. Visst är det härligt med tankar och få drömma lite ibland. Drömma kommer jag säkert göra i natt. Drömmar är fascinerande. Jag vill alltid försöka tyda drömmarna. Ibland är drömmarna alldeles för svårtolkande men ofta kan jag tyda mina drömmar. Bortträngning fungerar tyvärr inte i drömmarnas värld bara i vår vakenhet.

Tre positiva saker idag:

1) en bra dag på jobbet
2) städat o fixat
3) samlat krafter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0