Har jag verkligen fått rätt indiannamn?

Visst är det är det härligt och vara barnslig ibland? När vi satt i skolan förra året så fick vi för oss att ge varandra indiannamn. Jag fick namnet "Tjattrande Höken", vilket skräll!! Jag? tjattrar? hehehe... det ligger något i det. Tänk att man kan ha prata som ett intresse? Nu är det väl så här att ALLA som jag umgås med privat är OTROLIGT duktiga och prata. Vi har funderat på att införa kölappar! Men vi har otroligt roligt. Jag min vän Lotta P fick namnet "Smattrande Vesslan". Det va så här att när vi satt i bibblan och väntade på att Lotta skulle komma, så hördes det snabba, rappa, små steg och där var hon. Numera hör jag alltid när hon är på ingång, jag kan t o m sitta och blunda så hör jag på fotstegen att det är hon.

Tack Tina för ditt inlägg :-) puss på dig och förresten, vad ska jag hitta på för namn till dig? alla mina kompisar skulle i o f s ha något med "tjattrande" :-). Tina jag döper dig till "Skrattande Örnen" och din lillasyster till "Glada Falken". Marianne dig måste jag nästan döpa till "Snabba Ögat" och Maria Z till "Ivriga Illern".

Tre positiva saker idag:

1) köpt gymkort
2) tack Farnoush för hjälpen
3) tacokväll med grannarna

Kommentarer
Postat av: Smattrande vesslan

...japp! Det är jag det!
glöm inte att jag också kallar dig för gud! Du hör allt och ser allt och ändå så skrattar du!!
KRAM

2008-01-10 @ 21:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0