Ibland blir jag stum - fast det är inte ofta :-)

Jag som är en riktig babbelfia, pratar och diskuterar i vått och torrt. Ger mig fan på att skulle jag ställa upp i OS för pratglada skulle jag lätt få guld. Eller vad tror ni kära läsare? Sjunga är förstås bland mina stora intressen men jag kan inte sitta och sjunga för mina vänner och jobbarkompisar ... hehe... jag säger massor av saker men försöker alltid och tänka på vad jag säger. Jag vill aldrig kritisera någon i grupp och vill inte heller bli kritiserad i grupp. De går att lösa mellan fyra ögon eller om det ska vara fler med. Fast jag kan ändå inte låta bli och tänka på människor som kläcker ur sig saker så t o m jag tappar hakan. Då blir jag stum och tänker: Är du helt puckad? Har du inte alla flingor i paketet? Sen tänker jag ibland, varför svarade jag inte tillbaka. Det handlar mycket om att jag inte vill sjunka till en sån låg nivå. Om människor vill ha en ur balans är det skrämmande. Dessa är de bara och tycka synd om! För ibland blir jag mållös när jag tänker på vad människor säger. Här tror jag inte att det handlar om social ambition utan mer om självinsikt. För det är fanimej inte många människor som har.

MEN

det jag blev ganska stum av idag är den här:


image586

min 12-åriga dotter har bakat sockerkaka!!!!!!!! jag är ingen bagarberta, min pappa har varit konditor förr i tiden, jag har inte ärvt något av det. Fast jag är skapligt duktig på att laga mat!!

Tre positiva saker idag:

1) fått vita tulpaner
2) tränat på gymmet med Mildred
3) sockerkaka av Molly


Kommentarer
Postat av: Lilla Tina

Molly kommer att bli ett riktigt kap när hon blir äldre.....både snygg och duktig på att baka....:)

Kram kram

2008-01-20 @ 21:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0