Inspiration och glädje


Idag har jag fått en utmärkelse och av den blir jag oerhört stolt.
Tack Tove för awarden!!
Nu är jag tyvärr dålig på att läsa andras bloggar men jag ska skärpa ihop mig.

"Ge en utmärkelse till tio personer vars bloggande skänker glädje och inspiration.
Låt dem veta det genom att skriva en kommentar på deras blogg..."

Då kommer jag osökt in på vad som ger mig glädje och inspiration.
När människor talar om att de gillar mig och mår bra av att umgås med mig. Det gör mig glad. Jag försöker hela tiden tala om för människor deras kvaliteter. De behöver inte kasta tillbaka något till mig. När jag säger något så menar jag det, jag samlar inte pluspoäng utan jag står för vad jag säger. Idag fick jag en fin kommentar av en praktikant som sa att jag är så duktig och glad. Hon frågade även om jag hade någon man. Jag svarade NEJ. Varför inte frågade hon, du är så fin, du ska ha en man!! Det hon sa kändes äkta. Det är det äkta som skänker glädje och inspiration. Tänk vad en mening, ett ord kan stärka människor. Vi måste vårda människor omkring oss Genom att lyfta fram egenskaper hos människor skänker vi dem glädje och inspiration. Låter jag religiös nu? Min inspiration finns inom mig, jag gör saker som jag mår bra av och som stärker mig. Dyker det upp destruktiva tankar så är det bara och "sudda, sudda, sudda bort dem"

Sen har jag fått ett nytt smeknamn: Röda Faran! Undrar om det ligger något i det? Nu har jag några smeknamn redan som Tjattrande Höken och Kaiva!

Till sist: kolla den här fascinerade filmen om en kille som har autism. Vilken sport han valde?
Basket förstås :-)

Jason McElwain NBA Finals Halftime

Tre positiva saker idag:

1) två bra möten på jobbet
2) en utmärkelse av Tove
3) en blick ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0