till de otrogna

finns det någon som är trogen nuförtiden? Jag ser och jag hör med tanke på att jag är ute i svängen och har många bekantas bekanta. Många gör det öppet, tar av sig ringen när de går ut på krogen och det gäller både kvinnor och män. Män och kvinnor som lever i förhållande vill ha spänningen, bli bekräftade och få lite extra krydda för att klara av vardagen. Vilka lögner många lever i, som tur är, väljer dessa människor själva hur de vill leva. Dessa vill inte lämna sin partner utan väljer tryggheten och de ekonomiska fast det är olyckliga i sina förhållanden. Är det även så i förhållanden att människor aldrig är nöjda? Efter ett 15-årigt förhållanden kan jag förstå att mycket går på rutin och blir slentrianmässigt. Går det att piffa upp det igen efter så många år tillsammans? Jag vill tro att det gör det. Men jag tror inte på troheten längre, den är död och begraven. Det är säkert en anledning till att jag väljer att leva singel. I mitt liv kan jag göra vad jag vill, jag behöver inte ta hänsyn till någon partner. Jag kan komma och gå när jag vill, jag väljer hur jag vill leva även om en sak är säger: JAG ÄR SINGELSKADAD så det förslår!!

bra grejer idag:
promme
röjt
städat
tvättat
diskat
bytt gardiner
fluff
varit riktigt riktigt ärlig


Kommentarer
Postat av: Maria

Även fast jag är sambo så kan jag göra vad jag vill!

2008-07-07 @ 21:29:45
Postat av: Vania

Jag är också singelskadad - and I like it! =)

2008-07-08 @ 10:17:10
URL: http://vaniasyster.blogg.se/
Postat av: Anna Ahlnäs

Vet du Lotta...tappa inte hoppet om trohet och parförhållanden..jag är en garanterat trogen hustru...men...glömmer för den skull inte av att leva och stuffa på i tråkig vardag...tror att många "tror" att för att vara trogen kan man inte ha kul...det stämmer INTE!!..Jag är trogen och kan ha såå kul med mina tokiga väninnor iallafall...man behöver inte hoppa över skacklarna för att få sig en flirt heller..hihi..man kan ju ta den med sin make om det inte finns något annat kul i närheten...däremot håller jag med om att allt för många verkar ta otrohet som väldigt självklart i förhållanden...jag tycker man ska lämna sitt förhållande om man har svårt att hålla sig till en....men sen...finns det ju olika sätt att se otrohet på oxå....det är ju en annan "femma"...hahaha..oj...nu känner jag att det blev väääldigt rörigt det här....men du kanske förstår kontentan av det hela.

Må gott o snaart går jag på semester!! Jippiii...

2008-07-08 @ 13:33:05
Postat av: Vicktoria

Ja vad fan är det för fel på folk. Skulle heller aldrig vara med någon som är upptagen. Jag anser att alla har ett ansvar...



Kram

2008-07-12 @ 10:40:58
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0