du gamla du fria du fjällhöga nord....

Animated Swedish Flag

Du Gamla Du Fria


The swedish national Anthem - Den svenska national sången
Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
/: Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna. :/

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
/: Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden. :/

Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land,
din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand,
/:din fana, högt den bragderika bära. :/

Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
:/ Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden. :/

inget direkt hysteriskt firande på vår nationaldag. Alla länder utom vi firar, jag tycker knappt jag har sett några svenska flaggor förutom på bussar, taxi och flaggstänger. Det skulle vara häftigt om det vart lite sydländsk stämning här. Radion ska spela "Du gamla du fria" ett par gånger om dagen... jag menar vissa andra låtar spelar de flera gånger per dag!

vilken härlig sommadag, alla var på Lögis, det var verkligen smockfullt med folk. Äntligen är sommaren här. Jag älskar Sverige på sommaren. Det är det bästa med Sverige, den svenska sommaren. Allt känns så lätt!

bra grejer idag:
VÄDRET
en härlig dag med Tobbe, Viggo, Elliot, Kasper, Maria, Nellie, Elliott, Marianne, Pelle, Leo, Max, Agneta, Karin, Karro och naturligtvis Molly
en trevlig pratstund med Victoria Bagi
en härlig cykelstund
en bra trepartsamtal


Kommentarer
Postat av: Vicktoria

:)



Dito!



Nu pustar jag ut i soffan!



Kram, V

2008-06-06 @ 22:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0