Kom ihåg och drick!!!!

Kroppen tål en viss grad av vätskebrist, men om du förlorar vätska motsvarande 1-5 procent av din kroppsvikt börjar det uppstå tecken på uttorkning. En förlust på bara en liter är tillräckligt för att sänka din prestationsförmåga. De första tecknen på vätskebrist är törst, milt obehag, bristande aptit, rodnad, trötthet, ökad puls, illamående och höjd temperatur. Vid ytterligare uttorkning kan det bl a uppstå yrsel, huvudvärk och stickningar i musklerna. Stark uttorkning är livshotande.

tyvärr så fick jag vätskebrist på Kreta en sommar, det var 40 grader varmt och jag hade bara druckit två glas vatten. Som tur va var min dåvarande pojkvän ambulansförare och kunde snabbt konstatera att det var vätskebrist. Jag fick hälla i mig 3 liter vatten snabbt som ögat. Jag fick alla symtomper att jag fick synrubbningar. Idag på Lögis var det en kvinna som fick vätskebrist. Inte undra på att jag tjatar på min dotter: DRICK VATTEN. Så till er alla: DRICK VATTEN I MASSOR.....

good stuff:
VÄDRET
färgat håret
pastastund på altanen

bad things:
here we go again... är oärlighet en ny folksjukdom?



Viggo o Therese på Lögis



här är han, the one and only!!



här är Mamma Maria



Nellie o Lotta P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0