det glittrar och glimmar om våren!

Äntligen! solen skiner och jag blir lycklig. Det är ljusare och dagarna blir längre. DÅ kommer vårtröttheten, när jag ätit lunch känns det som någon har slagit en klubba i huvudet på mig. Visserligen får jag ta lite stryk då och då men det har kunnat varit värre :-). Det är kallt när jag cyklar till jobbet, då är jag iklädd värsta vinterjackan, på lunchen vill jag ha det lättare alternativet med en fräsch vårjacka. Nu är det flesta vårjackorna gjorda till pygméer. Jag har chimpansarmar, giraffben och drar en del över bysten. Provade ungefär 20 jackor, ingen gick att knäppa igen. Jag vet redan hur den ska se ut, bilden är klar i huvudet. Mina sykunskaper är inte så pjåkiga men hur kul äre och sticka upp på vinden och hämta symaskinen? nuförtiden syr knappt människor. Tänk att jag har sytt en kavaj med infodringar,,, those were the days.....

annars är det lite halvtråkigt, det säger många utav er i min omgivning oxå. Nu är vi såna personer som vill att det ska hända saker, roliga saker i stort sett varje dag....eeeehh har vi missat något?? Den där vardagen gör sig påmind. Det är dax och göra slag i saken. Den enda som kan förändra är jag själv! Så jävlar i gatan vad roligt jag ska ha i helgen förmodligen kommer det att förändra hela mitt liv!!!!! men en liten puss är aldrig fel :-)

tre positiva saker idag:

1) irrat runt med Marianne på stan, två gazeller på samma ställe
2) tack Pirjo för dina fina ord om mig
3) säng, säng, säng....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0