Det här är bara början.....

Jaha då nalkas det melodifestival igen. Jag som är en riktig schlagerräv kommer självklart inte att missa finalen. Tänk vilka hits det har varit genom åren och jag har mina favoriter. Waterloo med Abba är en utav de allra bästa. jag gillar Herreys med Diggilo Diggiley, Lena Ph med Det gör ont och naturligtvis Måns Zelmerlöv med Cara Mia även om den inte fann. Vissa låtar sitter kvar i hjärnan och vissa försvinner lika snabbt som det kom. Årets startfält då.

Charlotte Perelli - hon är rutinerad, låten är inte lika stark som hennes förra vinnarlåt, Take me tor you heaven men hon är absolut en utav de som kommer att komma bland de tre bästa

Sibel - en stark röst men jag tycker inte det är någon schlagerdänga

Rongedal . påminner om Scissor Sister och jag gillar den stenhårt

Linda Bengtzing - den sätter sig direkt, bra framförande av en karismatisk tjej

Amy Diamond . vilken röst denna tjej har, suverän men tror inte på topp 3

Christer Sjögren - hmmmm hur tänkte juryn här?

Sanna Nielsen - jag tror att hon har stor vinstchans men inte min favorit, en fantastik röst

Nordman - jag har alltid gillar Nordman men inte i schlagersammanhang

Frida - kul låt och trallvänlig

BWO - gillar denna grupp, slår internationellt, helrätt

Summa summarum: jag gillar Rongedal stenhårt men tror inte att de vinner, Linda Bengtzing och BWO tillhör oxå mina favoriter. Jag tror ändå att segern står mellan Sanna Nielsen och Charlotte Perelli, vi får ser hur rätt jag har!!!

Tre positiva saker idag:

1) softarkväll med min största favorit, Molly
2) gula och röda remmar
3) kramkalas med småkidsen

Kommentarer
Postat av: Tove

Håller faktiskt med dig i så gott som alla punkter! Ska bli intressant och se hur det går. Kl 13.30 kollar jag generalrepetitionen i Globen med maken och kidsen :-) Ha det gott!

2008-03-14 @ 21:47:49
Postat av: Lotta 2222

Jag hejar på Charlotte P (min namne....hehe) och Nelly hejar på Amy D
KRAM

2008-03-15 @ 20:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0