två kalaspinglor till Globen

image632

Rätt låtar igen till Globen och vilka puddingar. Linda B bara utstrålar energi och karsima sen är hon snygg så innåt helvete! Charlotte har nog tappat en del i vikt, hon är klädsam i lite mer vikt men vilken pudding hon är och vilka ben MAMMA MIA, en riktig hottie! Fast jag undrade om det var en silverfärgad dildo med glitter på hon hade på stativet  :-) Lindas låt satt sig direkt och Perrellis låt vart bättre andra gången man hörde den. Nu har jag gissat rätt tre av fyra gånger vilka som ska gå vidare. Därför undrar jag om jag kanske ska ta över efter Christer Björkman??

Har fått tips om en bok "I trygghetsnarkomaneras land - Sverige och det nationella paniksyndromet".
jag har börjat läsa lite och den är intressant vill jag lova. Jag gillar dessa textrader:

"vi måste alltså lära våra barn att värdera snarare än att reflexmässigt undvika faror om vi vill att de ska kunna hantera riskfyllda situationer och motgångar"

"vi har kommit till en punkt då svenska folket på allvar ser det som realistiskt att förbjuda det närmast ofarliga"

"en allmän förklaring till Sveriges handlingsförlamning i kriser brukar vara att landet inte varit i krig sen början av 1800-talet och att vi alltså inte har någon erfarenhet av verkligt vidriga förhållanden"

Det ska bli spännande och läsa vidare, boken är skriven av en överläkare på psykiatriska akutmottagningen vid S:t Görans sjukhus!

Tre positiva saker idag:

1) gymmat
2) slappardag med Molly
3) rätt låtar till Globen


Kommentarer
Postat av: Tiina Johansson

Boken är kanonbra! Jag köpte den för ett år sedan och plockar fram den då och då och läser om igen vissa stycken...alla borde läsa boken!

2008-03-03 @ 20:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0