Härligt med höstdagar

I går morse tog jag en promenad i höstsolen. Varmt och skönt. Jag mötte Vania som kom cyklande. De skulle iväg och välja gravplats till Sonia. Det knöt sig i magen direkt när hon berättade det. Det känns horribelt att behöva välja gravplats, så himla ofattbart men det måste göras. Ändå är hela situationen så overklig, vet inte om man hamnar i ett förnekelsestadie. Jag tog farväl av Sonia men när jag tittar på bilderna så känns hon så levande. På fredag är det begravning. Det kommer massor av folk som vill ta ett sista farväl av Sonia. Den begravningen kommer vara en utav de värsta dagarna i ens liv. Det är bara att hoppas att man slipper uppleva sådana tragedier men livet är som det är. Nåväl vi som kommer vara där ska stötta varandra och hylla den underbara människa.

bra grejer idag:

morgonpromme

anställningsintervjun kändes bra

mozzarella, tomat och rökt skinka



Kommentarer
Postat av: Vania

Tack för den stärkande kramen och verkligen stort lycka till med jobbsökeriet. Jag tror på dig!



Kramar

2008-09-23 @ 22:23:27
URL: http://vaniasyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0