himlen har fått en ny stjärna - tyvärr alldeles för tidigt

Det är en utav de fina kondeleanser familjen har fått till sig. En annan skrev: jag är säker på att det var du Sonia som skingrade molnen i dag när solen visade sig. När jag läser så fina ord med eftertanke och värme så knyter det sig i magen, det gör så där förbannat ont i hela kroppen. Jag vaknade i morse och tårarna började rinna innan jag ens hann kliva upp. Det har varit en tung dag för alla. Oavsett hur mycket man kände Sonia, vad man hade för relation till henne så smärtar det. Jag kommer på mig själv att jag är i helt andra tankar. Jag fick ta farväl av henne även om jag tvekade att gå in. Döden skrämmer mig. Hon såg så mäktig ut där hon låg men det kändes att hon var borta för alltid. Jag gick snabbt ut ur rummet efter att ha fått tagit farväl.

Åååå hennes nära och kära. Vilken kamp de har framför sig. Det gäller att ta en dag i taget och få bearbeta sorgen för annars kommer sorgen i kapp en. Det är skönt och gråta, för varje gång jag gråter så lättar det litegrann men jag har en klump i magen och det visar sig när den försvinner. Visst går livet vidare för oss alla. Det ger ändå perspektiv på tillvaron när en så pass ung människa går bort alldeles för tidigt. Just nu pågår sorgearbetet  för fullt. Vi bearbetar sorgen på olika sätt och jag väljer att skriva om den.

Varje gång jag kommer att fylla på is från frysen kommer jag att tänka på Sonia. Hon hade alltid ett tomt GB-glass paket full med is något som jag anammat. Därför kommer isen alltid påminna mig om Sonia.

bra grejer idag:
vi var åtta av Sonia närmaste vänner som åt en tung men trevlig lunch på Varda
en trevligt besök på kvällskvisten

Kommentarer
Postat av: V

Hon har gett mig perspektiv, Sonia. Kvinnan som ler från vackra bilder, stark i hela sin person. Men främst kom hon att betyda ord. Ord som jag kommer att hålla tätt intill hjärtat.



Vilken fantastisk värme som sprids i minnet av Sonia. Jag tänker värme, livet och kärlek.



Jag hoppas att du ska få sova en stund. Om sex timmar vaknar mina väckarklockor.



Många Kramar, V

2008-09-05 @ 00:06:34
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0