Ta vara på livet

DESSA DAGAR
Dagar då vi inte tror att vi ska överleva,
förundras vi över att våra hjärtan fortfarande orkar slå.
Dagar då vi inte tror att vi ska orka gå vidare,
fortsätter vi ändå.
Dagar då vi inte tror att solen finns mer,
förundras vi över när den lyser igen.
Dagar då vi tror att det aldrig blir en ny dag,
förundras vi över att det blir natt, en ny dag kommer.
Dagar då vi aldrig mer tror att vi ska skratta,
häpnas vi över att vi ändå kan det.
Dessa dagar överlever vi trots allt,
greppande efter det sista halmstrået.
Slår våra hjärtan ändå,
uttröttade somnar vi i natten och morgonen kommer, trots allt
och vi fortsätter att gå vidare.
Dagarna fortsätter att gå,
livet kämpar vidare tappert och segt för det oss framåt.
Själva kanske vi är modlösa, tröstlösa,
och ändå fortsätter tiden att gå.
Det blir natt och det blir morgon.
Såren läks och blir ärr med tiden,
för tiden fortsätter outtröttligt att gå.
Fast vi tror att det finns dagar då....

denna dikt fick jag skickad till mig från en f d jobbarkompis
TACK Anette!!!

Bra grejer idag:

jobbat på Gina

en liten sväng på a w

chirre

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hoppas du har en bra kväll :)

2008-09-19 @ 20:45:52
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: Tina i Falun

Tjing snygging. Hälsa din fd kollega Anette att jag "stal" dikten jag med. Den var jättefin, och kan faktiskt få en att tänka lite bättre, då o då!



Trevlig helg.

Puss o Kram

2008-09-20 @ 09:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0