tankar och funderingar

Vad jag får perspektiv på livet när tragedier och sorger inträffar. Jag funderar på om det finns ett liv efter detta? Tar det bara slut? Sorger stärker människan! Det är jag övertygad om för det har stärkt mig i mina sorger här i livet.  Tänk att allt ont har nå gott med sig i slutändan. Det är svårt att tänka så nu, när det fortfarande är så färskt.

Idag när jag tog min vanliga promme runt cityringen, så skingrades faktiskt molnen och solen tittade fram. Jag vill tro att Sonia är däruppe, jag blev glad när jag tittade upp mot himlen och såg solen. Jag föreställde mig ett leende från henne och jag blev glad.  Sådana tankar stärker mig. 

Jag blev även glad när jag såg att hennes syster har publicerat ytterligare en dikt från Sonia. Det var så skönt och få säga det till Sonia att jag tyckte hon skulle publicera det hon har skrivit. Hennes olidliga kamp, hennes fantastiska styrka kan hjälpa andra människor. Hennes död ska inte vara förgäves.  Jag sänder massor av värme och kärlek till hennes närmaste. 


Här kommer ytterligare en dikt:

Jag har sovit gott i natt.
Precis som ett utmattat litet barn.
Hela dagen hade varit fylld av skratt.
Jag var som en busig katt som lekte med sitt garn.

Fulländade dagar är ovanliga och dyrbara.
Man måste ta vara på varje dyrbar sekund.
Låta sig fyllas av allt det underbara
som faktiskt kan vara borta i nästa stund.

Bättre än nuet brukar det aldrig bli.
Man kan bara minnas en härlig dag som man en gång har fått.
En dag som jag på alla sätt kände mig fri
och att jag har det bättre än vad jag förut har förstått.


hämtad från www.vaniasyster.blogg.se

bra grejer idag:
ett trevligt inköp av lunch
en snabbis på aw
räkor, aioli och ägg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0