sonias kommentarer till mig

Sonia om Lyckliga gatan :-):

Klänningen var ju asfin, precis som jag råkade skriva på FB också. Wow bara. Själv lyckas jag aldrig hitta tillräckligt långa.

Nu har jag en bärbar dator för några minuter. Passar på att läsa din blogg i sängen och äta dagens lunch som består av köttbullar och potatis samtidigt som jag känner mig ofräsch när jag spenderar min femte dag utan dusch. Men vad är väl en bal på slottet... :-)

Vet ej när jag får komma hem. Väntar på svar från denna morgons lungröntgen. Ser allt ut som det ska tar de ut dränaget ur höger lunga i kväll eller i morgon bitti vilket gör att jag åter hamnar på Radiumhemmet antar jag.

Puss puss.

--

Sonia om det växlar flitigt...:

Och i morgon söker du ett par jobb till och SMACK så har drömjobbet landat i ditt knä. Eller ett arbete som har mellanlandat i ditt knä åtminstone. ;-)

--

Sonia om jag hade i alla fall tur med vädret!:

Jaja, men det var då det. Nu är jag ju hemma igen. fnissar Tack för besöken dina ännu en gång. Det går aldrig att förklara hur mycket som det betyder!

--

Sonia om en galen kväll på den blåa månen :-):

Nice legs! Är du säker på att det inte är dina då? :=)

--
Sonia om å vilken härlig dag.....: 

Varför kan inte jag ha sådana trevlig grannar? Efter 3½ år i min lägenhet är det fortfarande vissa av grannarna som jag aldrig ens har sett.
skrattar

--

Sonia om vilken galen dag.......: 

Haha, vem visste att du var en sådan hejare på att rimma! :-)

--

Sonia om Premiär på min gata i stan:

Hon är så vacker, dottern din. Hon börjar bli mer lika mamma i ansiktet också. *ler*

--

Sonia om Vaknade på Cypern och kommer somna i Västerås, visst äre fantastiskt :-):
Tack för att du delade med dig av lite semesterbilder. Det får en annan att se fram emot att bara få bli lite brundbränd och fräsch, softa lite, läsa några böcker, allmänt slappna av och bara njuta antingen själv eller i någon god väs sällskap. Jag tror att den där resan verkligen behövdes för din del.

Kramar!
--

Sonia om våga vara annorlunda OCH hela havet stormar:
Fy för egocentriska, martyriska, tyck-så-synd-om-mig-fast-det-egentligen-inte-är-synd-om-mig bekräftelseknarkare! (själv är jag en sockerknarkare förvisso, men jag försöker ta mig ur det nu. *s*)

Energitjuvar och de som man konstant måste ge uppmärksamhet genom att bekräfta att de är snygga, smala, smarta bla bla bla är verkligen bland det värsta som jag vet. Jag instämmer till fullo att alla behöver bekräftelse i olika skala, men det finns ju gränser. Jag har inga svårigheter med någon som har ett enormt bekräftelsebehov när den personen är medveten om att det är ett problem så att man/jag kan försöka hjälpa denna person eller kunna prata om det.

Men urk för sådana som antingen ska fiska efter någon slags bekräftelse (och det kan ju vara lite charmigt någon enstaka gång, men då med betoning på enstaka) när det är så uppenbart oäkta eller sådana som helt enkelt försöker kräva bekräftelse på beställning - jag får en allergichock!

Men jag har också blivit ganska duktig på att hantera 'sådana'. Jag låter alla andra sköta fjäskandet i stället (hihi) och säger ingenting alls själv alternativt ser dessa personer på mig att jag så seriöst blir alldeles ställd och chockad bara av att få själva frågan att stämningen blir obekväm. Alternativ tre är att jag mumlar något knappt hörbart och nummer fyra är att jag helt enkelt bara är spydig och säger: "Vill du få bekräftat att 170 cm långa du är smal som väger 49 kilo fast du redan vet om att du är smalast av alla här i kväll? Skämtar du? Jag tycker att du är smällfet och borde börja banta ned dig tio kilo. Minst!"

:-) Man kanske inte kan kalla mig för en psykolog direkt och det är ju inte direkt som så att jag är elak det första jag är. Jag brukar kämpa ett ganska bra tag att nå fram till dessa människor, men sedan gör jag en helomvändning i stället.

Sedan: annorlunda är inte alltid detsamma som bra, men i ditt fall är Lotta synonymt med bra. Sedan kanske man aldrig kan veta vad någon menar med ordet "annorlunda" om inte en förklaring kommer på köpet. *ler*

Gällande bikini: I here you sister! Och när det väl börjar komma lite större bikiniöverdelar så är de antingen gjorda för onaturliga bröst som en annan ändå inte kan använda eller så är de gjorda för de som är 80+. Jag kommer aldrig någonsin förstå att klädbranschen fortfarande inte har blivit smartare än så. Inte ens en sådan stor klädkedja som H&M har ju bikiniöverdelar större än 80C. Det är ju skamligt! *gnisslar tänderna*

Hoppas att din resa blir alldeles förtrollande, trots bikiniproblemen.

Stora kramar!

--

Sonia om Ska alla förhållanden ta slut?:
Kunde inte instämma mer. Mer flirtande åt folket! Bekräftelse gör alla människor gott vare sig man ger det eller får det och vare sig det är i arbets-, vänskaps, kärleks-, sex- och/eller familjerelationer.

Och det där med otrohet är alltid en svår nöt att knäcka. Först och främst är det ju upp till var och en i det förhållande man befinner sig i att komma fram till vad som är otrohet för just dessa två personer. Sedan måste man också skilja på att det är två helt olika saker att v i l j a vara trogen och att k u n n a vara trogen.

Människan är född till att tända på många olika människor. Varför skulle vi annars göra det? Sedan har man ju alltid valet hur man ska agera när och om man blir attraherad av någon annan om man redan är i en relation.

Utan att någonsin nämna namn, men jag skulle utan överdrift kunna nämna 80% i hela min bekantskapskrets som någon gång har varit otrogen på ett eller annat sätt. Kanske inte nödvändigtvis mot den nuvarande parten, men nästan alla har någon gång varit i en relation där frestelsen att göra någonting med någon annan har varit för svår att stå emot... likväl som de själva kanske är den som blivit bedragen någon gång.

Jag inbillar mig att vi är flockdjur på något sätt. Varför skulle vi annars se så mycket lockelser över allt? *skrattar*

(Sonia filosoferar vidare och tackar för flarran med rödtjut än en gång)
--

Sonia om den glider in i mål........:
Jurassic Park? Är inte det benämningen på BMB eller heter Harrys det nu för tiden också? *ler*
--

Sonia om Va rädda om varandra:
Haha, nä, inte ens jag själv kan förstå vad det är som jag genomlider. Det är därför som jag också är ödmjuk nog att inte avkräva från min omgivning att de ska veta bättre än jag det som jag själv inte förstår. :-)

Annars tror jag nog att någon Gud kanske finns där uppe, men han bryr sig nog helt enkelt inte. Just nu har han säkerligen börjat årets påskfirande och sitter och super sig full.

Hoppas att utgången i kväll blev en trevlig tillställning. Kram!
--

Sonia om Förbannande jävla cancer helvete!!!!:
Tack, Lotten...
--

Sonia om "en och två och tre passionsknarkare":
Förvisso kanske benen hennes var snygga, men visst var hon minst tio kilo för mager? Tyckte att hon såg ut som en outvecklad tolvåring i kroppen. Brrr!!!

Men jag hade röstat henne som vinnare jag också, om vi nu bara ska gå efter låten. =)
--

Sonia om upp och hoppa skaka rumpan:
Jag har tänkt ligga själv i vassen i sommar. Det får inte plats fler, så du får allt se till att ligga på stranden som alla andra så jag kan få hålla mig gömd ifred. :=)
--

Sonia om Inte längre blondin:
Ska bli spännande att få se hur du ser ut nu... :)
--

Sonia om jag är så lycklig, jag är så lycklig,måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag söndag, jag är så lycklig, hela veckan lång:
Nähäää, menar du verkligen att killar kan agera strutsar när det behagar dem själva? Tänk, det har jag aaaaaldrig märkt någonting av. Oj, vad otroligt mycket av det där onödiga tjafset, som de är så rädda för, de skulle slippa om de bara öppnade truten någon gång. Varför går det inte ens in på de smartaste karlar att de binder ris åt sin egen rygg?

:-)
--

Sonia om Jag pratar väl inte så mycket ......:
Nummer tre på denna lista borde faktiskt vara du själv. *ler*
--

Sonia om Kärleken till ett barn:
Hon är ortrooooligt söt! Framför gärna det om hon förhoppningsvis inte får storhetsvansinne. :o)
--

Sonia om Jag är tacksam:
Hur mycket rätt har du på en skala? *ler*

Hela världen borde älska mer, oavsett!!!

Hoppas att din helg varit great!
--

Sonia om FY FAN vad livet är orättvist - OM GUD finns agera nu!:
Thanks, vad snällt skrivet. Och det är alltid lika trevligt när andra ser mig som en fighter när jag själv inte gör det.
--

Sonia om Mitt 2007:
Jättekul att läsa och se på fina bilder.

Kram!
--


BRA GREJER IDAG:

jag är frisk

smarrig räkmacka

ögongodis








Kommentarer
Postat av: Vania

Här sitter jag och skrattar och gråter om vart annat. Tack, tack, tack snälla Lotta för att du tagit dig tid till detta inlägg. Damn vilken syrra jag "har"! Skriv gärna ut och ta med dig på fredag.



BAMSEKRAMAR!!!

2008-09-24 @ 23:04:58
URL: http://vaniasyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0