Ljus eller mörk?





Ja det lutar åt att jag blir blond igen, inte för att jag vill utan för att jag har testat med hårfärg i armvecket och det ger en allergisk reaktion, har även testat med toning och det har givit en lite mindre reaktion.
Dilemmat är att jag vill inte bli blond igen, jag trivs så bra i brunt hår.
Fast som alla veta så får man inte bestämma allt här i världen.
Jag kallar mig inte fåfäng för att jag bryr mig om hur jag ser ut i håret.
Jag VILL färga håret och hålla det fräscht! Dem som inte håller med mig kan hoppa och skita, JAG tycker det är viktigt!
Jag är ganska säker att INGEN frisör vill färga min hårbotten efter den senaste reaktionen och jag förstår dem.
Läkaren på akuten sa åt mig att jag skulle ta en allergitablett före varje hårfärgning! hmmmmm.
Allergisk vid min ålder!!!! OTROLIGT!!!!!!!


Jag är mycket intresserad om det är någon som läser min blogg som har råkat ut för en allergisk reaktion vid hårfärgning eller om ni vet någon, Hör av er i såna fall!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hejsan.. Jag minns att när jag skulle bleka mitt hår en gång så sved de till i hårbotten å sen blev jag lite röd i ansiktet dagen efter :/ men de gick över... men vadå, kan du inte färga med någon snällare färg? de kanske inte finns sånt?

2009-02-12 @ 22:31:25
Postat av: Lotta

jag har prövat med färg på salong som är mildare och jag har provat med toning som är ännu mildare men jag får en reaktion direkt....

2009-02-13 @ 07:27:56
Postat av: Vania

Du är vacker så väl blond som brunett men visst vore det för djävligt om du inte kan få ha det som du vill framöver vännen.



Lycka till!



Stora kramar och trevlig helg!

2009-02-13 @ 11:08:12
URL: http://vaniasyster.blogg.se/
Postat av: Lilla Tina

Har du kollat med Klippt & Skuret.....hon använder färg från Hårologi....ska visst vara bra.



kram kram

2009-02-14 @ 14:00:13
Postat av: rosanna

vad jobbigt :( man vill ju kunna färga om de ibland..hoppas att de löser sig

2009-02-15 @ 18:50:49
Postat av: Anna

Fick en urjobbig allergisk reation när jag färgade håret för en månad sedan.Svullnade upp i ansiktet och fick svårt att andas.

På akuten sa de att jag inte fick färga håret igen.Jättetråkigt för jag hade blekt håret och har nu en mörk ful utväxt.Vill ju bara ha tillbaka min naturliga färg,men vad skall jag göra?

2009-05-20 @ 11:42:46
Postat av: Lotta

Har du kontaktat leverantören? om inte, GÖR DET!!

Gjorde du det på salong eller själv?

Har du tagit några kort på hur du såg ut?



jag fick kortison som jag åt i några dagar. Läkaren rekommenderade mig att ta kortison innan jag färgar håret.



Det du kan göra är att göra folieslingor så du inte kommer ner i hårbotten. Eller ta kortisontabletter innan hårfärgningen och äta dagen efter.

Jag har gjort folieslingor och det har gått bra.

Färgade utväxten för cirka tre veckor sen, hade glömt och ta tablett innan. Jag fick en liten allergireakton men inte som förut!!



Skicka din mailadress om du vill ha mer info.

2009-05-20 @ 13:09:44
URL: http://lottak.blogg.se/
Postat av: Maria

Mörk ;)

2009-05-20 @ 13:16:01
URL: http://mariaholgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0