Ett "litet" rim på kvällskvisten

januari har startat med kyla,

tur man slipper höra vargar yla


har hört att Kung Bore är på g,

hoppas jag mera snö får se


mina nya vantar är hotta,

dessa ska sitta på Lotta


mina långkalsonger med snöstjärnor på,

är retro så det så


men vart är mina curlingkängor

måste lyssna på lite schlagerdängor


jag vill promenera i timmar,

tills jag nästan svimmar


det gäller att ha vätska i högsta hugg,

och jag som nyligen klippt lugg


mina lungor måste andas frisk luft,

annars blir det segt och tufft


lite siesta i soffan är kvalité

lägga huvudet på sne


med en härlig bok i handen

fast jag längtar till stranden


vips så är sommaren här

den har jag väldigt kär


att få njuta av solens strålar

då blir jag glad så att jag vrålar


nu jag till soffan tänker hoppa

och med lite pepsi tänker toppa








Kommentarer
Postat av: Vania

Din lilla "rimnymf" vad du är duktig =)



Kramar

2009-01-05 @ 21:13:16
URL: http://vaniasyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0