Resumé från hårfärgningen

Förra söndagen färgade Therese mitt hår, på natten vaknade jag av att det nästan brann av klåda i huvudet. Kliade så jag trodde håret skulle lossna. Somnade om, vaknade två timmar senare av att det kliade lika mycket igen. Måndag morgon, var jag lite svullen i ansiktet sen bar det iväg till jobbet. Under dagen svullnade jag upp mer och mer. För att sedan på tisdag morgon var enormt svullen i ansiktet. Svullnaden hade lagt sig på höger sida på halsen, utvärtes tack och lov. Det var då jag ringde akuten. Marianne kom i ilfart och skjutsade upp mig. De tog prover, jag fick kortison och jag låg kvar fem timmar för observation. Alla prover var bra förutom blodtrycket som var högt.

Jag åkte hem och vilade och under kvällen svullnade jag upp ännu mer. Iväg till aktuten igen. Jag fick tio kortinsontabletter när jag kom upp och efter en halvtimme hade jag svullnat upp ännu mer. I det läget såg jag knappt något för ögonen var som sträck. In i en sal och då hade blodtrycket stigit ännu mer plus att jag fick feber. Läkaren ville att jag skulle stanna kvar för observation över natten och det gjorde jag.

På onsdag morgon hade svullnaden gått ner ytterst lite och jag trodde aldrig jag skulle se normal ut igen. Åkte hem med tre olika mediciner. Torsdag, fredag, lördag och söndag har jag gjort allt i min makt för att vila. Jag har sovit middag, tagit promenader och ätit ordentligt. Ärligt så har den här rejäla allergichocken tagit massor på kroppen, det känns som jag har legat sjuk i flera veckor, är så oerhört matt i benen. Positivt är att jag är rastlös för huvudet är på g och tankarna virvlar iväg för fullt.

Kort och gott kan jag säga att den här veckan har varit för jävlig! Har känt mig som en boxare som har blivit rejält golvad. Plus att jag blir utan jobb den sista mars!
Alla i min närhet beskriver mig som en fighter, en stark kvinna och en som alltid kommer igen!
Klart jag gör.
Får offerkoftan sitta på en dag kanske? Nåväl, blir glad av människor som har brytt sig om mig och peppat mig.
Fina sms och stöd, det uppskattar jag!

NU då?
jag vill ha roligt, det är dags nu!
"efter regn kommer sol"
må energikickar komma till mig
HALLELUJA

Kommentarer
Postat av: Tess

Lär aldrig få en karriär som hårfrisör efter detta... =/ Puss på nosen min lilla duva och jag är glad att du är på benen igen, om än darriga sådana =)

2009-01-19 @ 18:11:45
Postat av: Tess

Lär väl aldig bli ngn ny Paul Mitchell av mig... =/

puss på nosen min lilla duva, skönt att du e på benen igen, om än darriga såna =)

2009-01-19 @ 18:19:37
Postat av: Malin

Tack ska du ha, snälla du :D

2009-01-19 @ 19:36:56
URL: http://wilmapalmen.blogg.se/
Postat av: Vania

Klart du ska ha det roligt söta Lotta men först ska du låta kroppen läka i sin egen takt. Du behöver inte skynda på, du hinner!!!



Varma kramar

2009-01-19 @ 20:05:51
URL: http://vaniasyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0